Verdwijnen nu alle c 1000 filialen uit Nederland?

Ik hoorde vandaag dat er verschil zat in rode of in oranje c1000 winkels de Oranje winkels zouden wel c 1000 blijven? Maar ik dacht dat de hele keten ging verdwijnen. Wie weet hoe dat zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1.1K

Het beste antwoord

C1000-winkeliers willen hun winkels niet ombouwen naar de formules van Jumbo, Albert Heijn of Coop als ze daarvoor niet financieel gecompenseerd worden.

Dat meldt Het Financieele Dagblad donderdag op basis van gesprekken met vertegenwoordigers van de winkeliers.

C1000-ondernemers zijn zelfstandige winkeliers en kunnen niet worden gedwongen over te stappen naar een nieuwe formule.

Investering

De meeste uitbaters van C1000-supermarkten hebben net fors geïnvesteerd in de ombouw naar de nieuwe C1000 Rood-formule. Ze moeten die winkels nu weer opnieuw ombouwen, terwijl het jaren duurt om de kosten van zo'n verbouwing terug te verdienen.

De koepelorganisatie voor ondernemers in de levensmiddelendetailhandel vindt daarom dat Jumbo de ondernemers daarvoor moet compenseren.

Jumbo zegt in een reactie tegen de krant dat er inderdaad nog geen compensatie is toegezegd, maar dat het daarover op korte termijn afspraken wil maken.

Donderdag werd bekend dat de C1000-formule verdwijnt. 297 C1000-winkels worden verbouwd tot Jumbo. De overige 136 winkels zijn doorverkocht aan Albert Heijn en Coop.
------------------------------------------
Ik kan op bovenstaand bericht van 3 mei geen vervolg vinden maar veel C1000 eigenaars zijn inderdaad zelfstandig en die moeten alles steeds voor een te groot deel zelf betalen. Hoe het verder nu precies gaat kan ik dus niet vinden.