Geeft een gamewinkel geld voor gebruikte games?

Een vriend van mij maakte mij wijs dat hij bij de Gamemania & Free recordshop geld had gekregen voor het inleveren van enkele gebruikte games. Dit lijkt mij een behoorlijk broodje aap verhaal. geeft een gamewinkel echt geld terug als je gebruikte games inlevert?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1.4K

Het beste antwoord

Sommige gamewinkels kopen tweedehands games in.
Alle Game Manias doen dat, het is zegmaar hun specialiteit.
Sommige Free Record shops doen of deden ook aan inkoop van tweedehands games, maar gezien Game Mania een onderdeel van de Free Record Shop is laten ze die winkels zich richten op games, en doen dus niet alle Free Record shops aan game-inkoop.
Andere gamewinkels doen helemaal niet aan tweedehands games (E-Plaza bijvoorbeeld) en andere juist weer erg veel. Bij de Game Mania kun je alleen terecht met tweedehands consoles en games van de huidige generatie consoles, en eventueel de vorige. Of ze nog gamecube en PS2 spellen inkopen weet ik niet, ouder zeker niet.
Sommige gamewinkels kopen ook, of zelfs juist, oudere (retro) games en consoles in.

Als je spellen verkoopt kun je winkeltegoed terug krijgen (je krijgt dan in waarde meer voor je spellen) of contant geld. Je moet je wel kunnen legitimeren. Game Mania koopt ook niet alle spellen in, sommige hebben ze genoeg op voorraad.
Tweedehands spellen bij de Game Mania kosten zo'n twee derde van de nieuwprijs, en als je een spel verkoopt krijg je ongeveer een derde tot de helft van de verkoopprijs van het tweedehands spel ervoor terug.
Als je je spel op bijvoorbeeld marktplaats of de rommelmarkt verkoopt kun je er meer voor krijgen, maar als je je spel per direct wilt dumpen voor geld of inruilen voor een nieuw spel kun je bij bijvoorbeeld de Game Mania terecht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, Gamemania geeft geld terug. Je kunt daar ook goedkoop 2dehands games kopen.
Je krijgt er niet veel geld voor, iets van 5-10 euro per spel dacht ik.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan hoe oud de game is.
Mijn broer kreeg voor een oude €7,50 en voor een nieuwe(net een maand oud)€20.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ah, bedankt voor de toevoeging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,je zal er niet rijk van worden.
Die nieuwe game was €45 dus dan weer verkopen voor €20 is best zonde(was een miskoop)
Als een game een paar maanden oud is mag je blij zijn als je er €7.50 of €10 voor krijgt.
Mijn broer is er in ieder geval mee gestopt(XBOX-games) en heeft een goeie game PC gekocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laurena, het is dan ook een stuk gunstiger om tweedehands spellen te KOPEN ;-) Hier wordt bijna alles tweedehands gekocht.
Dat klopt hoor.
Gamemania koopt gebruikte games in.
Mijn broer doet dat ook en dan koopt hij weer andere van dat geld.
Ze verkopen ze gewoon weer door hoor.
Kan je ook op de site van Gamemania zien.

Van FreeRecord Shop weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja ze geven geld terug als je een game inlevert.
bij de free record shop zal het rond de 7,50 á 10 euro liggen.