Wat gebeurt er als je met een kar vol boodschappen bij de kassa staat, en je kan niet betalen ?

Je kan niet pinnen, en je hebt te weinig contant geld om te betalen. Zijn daar vaste regels voor ? Of verscheeld dit per supermarkt ? Bijv. alles moeten terugleggen, of de kar laten staan en supermarktpersoneel ruimt het op enz. enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
2.2K

Het beste antwoord

Hallo,

Ikzelf werk bij de AH, en wij ''parkeren'' bonnen wanneer mensen niet kunnen betalen. Wij bewaren vaak de bon bij de infobalie, en de mensen kunnen hier boodschappen bij ons achterlaten. Bij ons staat een pin-automaat dus vaak is het probleem al snel opgelost. Wanneer men eerst naar huis moet, is dat ook geen probleem. De bon is er nog, en je kan simpelweg naar de infobalie lopen, afrekenen, en je boodschappen weer ophalen.

Uiteraard heb je ook de keuze om alles weer terug te leggen, en later weer gewoon terug te komen.

Transacties kunnen bij de kassa ook gewoon geannuleerd worden en dan zijn alle producten die betaald moesten worden geannuleerd. Ik neem dan vaak de producten in en leg ze terug in de schappen. (of de mensen doen het zelf als het bijvoorbeeld om een grote boodschappenkar gaat.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je krijgt het sowieso niet mee. Waarschijnlijk zeggen ze wel, doe de spullen maar in de kar en laat die staan.

Als je contant betaald en je hebt niet genoeg vragen ze je of je de rest kan pinnen. Zo nee, dan heb je pech.
12 jaar geleden
Dan moet je waarschijnlijk je karretje laten staan.en even om de hoek gaan pinnen. Geen een supermarkt zegt namelijk neem maar mee en kom zo maar terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dit is mij ook een keer zo overkomen er was pinstoring bij de Aldi. Ik liet mijn kar staan, ging toen cash geld pinnen en later betalen. Ondertussen stond er een file van karretjes, waarbij de eigenaren allemaal ook naar een automaat moesten om te pinnen bij een automaat.
Je kunt ook vragen of ze de kar ergens voor je willen stallen en dan geld gaan halen.
Als je helemaal geen geld kunt halen, dan zal je (volgens mij) de spullen weer terug moeten leggen die je niet kunt betalen, maar dat willen zij vast ook voor je doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik mocht een keer mijn kar bij de servicebalie parkeren, zodat ik geld kon gaan regelen. Misschien scheelt het wel als je vaste klant bent bij een supermarkt. Alles moeten terugleggen zal niet zo gauw gebeuren. Uiteindelijk zal een supermarkt toch graag willen dat je daar klant blijft, ook al kun je even niet betalen. Bovendien zullen ze die oplossing kiezen die zowel naar jou toe klantvriendelijk is, als naar de andere klanten: ze zullen dus hun best doen je zo snel mogelijk bij de kassa weg te krijgen met je kar, zodat de volgende klant af kan rekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigen ervaring: een van de cassières doet de "retouren". Die moet dan omgekeerd gaan winkelen ja! Nou komt een volle kar niet heel vaak voor hoor! Meestal is aan het eind van de dag een mandje vol retouren wat dan teruggeplaatst wordt in de winkel. Heb nog nooit meegemaakt dat een klant zelf de spullen terug moet zetten. Lijkt me vrij genant en tonen van slechte service!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt me bekend voor zie het filmpje in de bron.

Normaal gesproken is het een vorm van service dat ze het zelf opruimen. Ze willen je immers graag als klant hebben en houden (als het tenminste niet dagelijks voorkomt dat je geen saldo hebt). Bij alle supermarkten zullen zij zorgen voor je boodschappen.
Mogelijk dat ze het ook nog bij u thuisbrengen als je wel kan betalen (d.m.v. overboeken) steeds meer supermarkten hebben een thuisbrengservice
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je staat gigantisch voor paal, en je kunt je kar laten staan.
ik heb het gehad nadat m,n pasje daarvoor bij formido op de magneetband was gevallen, en in de supermarkt niet meer werkte, kon ik naar huis m,n vrouw d,r pasje halen. echt erg vooral die blikken van de mensen in de supermarkt.