De bodyprotector is opgebouwd uit diverse schuimpanelen die zacht en flexibel zijn. Het materiaal is het meestal gemaakt van het zogenaamde "memoryfoam" een soort schuim dat reageert op warmte. De buitenkant is nylon uiteraard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze bodyprotector is niet zomaar verkrijgbaar in Nederland en is bedoelt voor de politie maar deze is gemaakt van polycarbonaat platen:

Een polycarbonaat (PC) is een thermoplastisch polymeer waarbij de monomeren verbonden zijn door een carbonaatbinding. (...-O-CO-O-...). Polycarbonaat is een stevig, hard en doorzichtig materiaal dat in tegenstelling tot de meeste andere kunststoffen hoge temperaturen aankan. Het is makkelijk in gebruik en wordt daarom veel gebruikt voor een groot gebied aan toepassingen. Polycarbonaat wordt bijvoorbeeld gebruikt om cd's en dvd's van te maken, maar ook veiligheidsbrillen, helmen, helmvizieren, politieschilden, verschillende mobiele telefoons, drinkflessen en verpakking van voedingsmiddelen zijn vaak van polycarbonaat. Polycarbonaat dat in contact komt met voedingsmiddelen kan er voor zorgen dat het schadelijke bisfenol A door de mens opgenomen wordt.

Verder natuurlijk van de normale stoffen om het geheel aan elkaar vast te maken en voor de binnen- en buitenkant.