Wat kan ik doen als de alarm van een winkel steeds afgaat als ik er binnenloop?

Hallo,

De laatste dagen gaat de alarm van een winkel steeds af.
Het rare is dat het gebeurd als ik de winkel binnen loop.
(en dus ook als ik naar buiten loop wat al tot reacties
van de personeel leidde).

Het gebeurde onder andere bij de Ako, Etos en Kruidvat. Dus wat hier tegen doen?

Toegevoegd na 6 uur:
Ik hoor allerlei oorzaken. Maar wat kan ik zelf doen om het uit te testen? Want ik denk niet dat winkels het op prijs stellen als ik ieder ding in mijn tas uitpak en ga uittesten of de alarm dan gaat werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Winkelen
28.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Gewoon effe uitleggen waar je mee bezig bent, moet kunnen toch!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie net je toevoeging:je zal toch zelf moeten uitzoeken wat het veroorzaakt,dat kan niemand hier voor je doen.
Ik heb het in mijn geval ook zelf moeten ontdekken.
Maar je weet nu in ieder geval dat het meer mensen overkomt.
Maar zo lang je het niet weet,is het natuurlijk wel heel vervelend voor je.Ik hoop dat je er snel achterkomt!
Probeer het trouwens eens een keer met tas en dan bijvoorbeeld zonder tas(of het alarm afgaat) check thuis alvast of er ergens labeltjes op je spullen zitten,die misschien niet ontladen zijn.Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig laatst een portemonnee bij de HEMA gekocht, daar heb ik een tijdje overgedaan voor ik snapte dat dat het probleem was. (zit een klein dingetje in die slecht deactiveren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst afrekenen wat je in andere winkels niet betaald hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een iphone? Als ik die in mijn jas zak heb, gaan de bellen ook rinkelen in de winkels.....

Het beste antwoord

Heeft je kleding toevallig nog zo'n vierkant label dat je er eigenlijk uit moet knippen? Die worden bij aankoop gede-activeerd, maar als je ze er niet uitknipt worden ze na een tijdje vanzelf weer actief. Kleren van de Hema hebben dat bijvoorbeeld. Schoenen of tassen hebben soms zo'n sticker op een verborgen plekje en in boeken ligt soms een heel dun stripje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dan heb je iets op zak of aan/in je tas of rugzak of kleding of schoenen waar dat poortje op reageert.
Kwestie van uitproberen!

Toegevoegd na 1 minuut:
En stel dat het bijvoorbeeld iets aan je riem of zo is, dan zorgen dat het personeel kan zien dat dat de reden is - dus ook als je binnenkomt.
Neemt niet weg dat ze desondanks misschien je tas willen controleren als je weer gaat, want een slimme winkeldief zou hier gebruik van kunnen maken.

Toegevoegd na 6 uur:
Testen is toch de enige manier. Gewoon de eerstvolgende keer dat het gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je tas leeg halen en ales wat daar in zit laten deactiveren, kan in bijvoorbeeld een oude lippenstift een beveiliging zitten die weer geactiveerd is, of nooit gedeactiveerd is.

Toegevoegd na 6 uur:
je kunt met je tas door het poortje zwaaien, ligt het aan je tas, dan hoor je dat, dan je benen 1 voor 1, dan je armen 1 voor 1, is het probleem dan nog niet gevonden, dan moet je het in je bovenkleding zoeken, doe je jas uit en test deze, uiteindelijk zal je het probleem vinden en ken de cassiere je helpen het op te lossen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ook ja!
Het kan zijn omdat je nieuwe kleding aan hebt. EEn paar jaar geleden is het mij ook overkomen. Ik had een broek aan van C&A. In het kleine zakje (rechtsvoor) bleek zo'n vierkante anti-diefstal kaartje te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben geen zwever hoor, maar wel een beetje een zweverig antwoord.
Ik had dit zo'n anderhalf jaar geleden ook, het lag niet aan dingen aan mijn kleding of aan mijn tasje want had het ook als ik met mijn blote voet tussen de alarmpoortjes ging.
Heel apart was dit.

Misschien ben je dan op een bepaalde manier 'geladen' of zo? Of je hebt natuurlijk wel gewoon wat in je tas zitten ;) dat zou de meest logische verklaring zijn maar het kan dus ook iets aparts zijn zoals bij mij toen was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet toch iets geweest zijn van metaal,een horloge ofzo?
Die blote voeten zeggen niets.
Zelfs het metaal in een haarelastiekje kan de oorzaak zijn, heb ik gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, lijkt mij ook, daarom vond ik het ook zo raar.
Of misschien dat het alarm zo gevoelig was dat het ook reageerde op iets dat er niet tussen kwam. Dus bijvoorbeeld mijn horloge terwijl dat niet om mijn voet zat.
Ben nogmaals geen zwever :) dus dit zal dan wel de logische verklaring zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had toch geen punaise ofzo in je voet zitten hoop ik?haha!^_^!
Ik heb dit ook gehad.
Overal waar ik kwam ging het alarm af.
Niet alleen winkels en supermarkten ook bij de bieb.
Gelukkig ben ik er achtergekomen wat de oorzaak was: een klein metalen plaatje( versiersel) op mijn nieuwe portomonee.Bij de supermarkt was de cassiere zo aardig om hem voor mij over de scanband te halen en hem zo te ontladen.Probleem opgelost,nergens last meer van.
Bij jou zal het ook wel zoiets zijn( iets met metaal:kan ook horloge,riem etc. zijn),komt best veel voor,ik heb dergelijke dingen ook van andere mensen gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Karena !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx,carsch!^^
Als je pas nieuwe kleren hebt moet je even kijken of je daar nog iets aan hebt hangen van binnen, zoja dan moet je dat er even af knippen. Vooral met kleren van de C&A heb je dat probleem. Er zit dan een code in de kleding en die wordt gedeactiveerd door de C&A, maar wanneer je de kleding paar dagen later weer aandoet blijkt dat de code weer geactiveerd is!! Dus even kijken of er iets in je kleding zit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gek genoeg had ik het een hele dag vanwege een bibliotheekboek, bleek na uitgebreid testen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het laatst een tijdje gehad, bleek dat ik een medicijndoosje mij me had (voltaren) dat beveiligd was met zo'n glimmende antidiefstalsticker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan zelfsaan een alarm stickertje in bijv. je beha liggen gewoon even kijken of je iets in je tas hebt zitten met zo'n stickertje en volgende keer als ie afgaat bij binnenkomst even tegen het personeelslid zeggen