Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zie je op Aliexpress of je extra moet betalen naast het bedrag van je product?

Ik hoor van veel mensen dat je extra zal moeten betalen voor pakketjes op Aliexpress vanaf 2021. Wat ik op sites lees, vind ik best onduidelijk.

Stel dat ik nu iets koop van vijf euro, of misschien 25 euro, (waar) kan ik dan zien dat ik extra kosten zal krijgen door de nieuwe regels?

Daarnaast had ik ook de vraag of het mogelijk is dat verkopers je niet vertellen dat je extra kosten zult krijgen.

Alvast bedankt!

1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op dit moment moet er BTW betaald worden voor alle aankopen boven de € 22 uit China. Alleen is de kans groot dat de douane je pakketje niet ontdekt en dan betaal je geen BTW. Vanaf 1 juli moet er *altijd* BTW betaald worden. Ook voor aankopen onder de €22. Dat is Europese wetgeving. En daar ontkom je niet aan, want de verkopende partij moet de BTW afdragen. Hoe dat precies zal gaan is de vraag. Want de Chinezen zijn een meester in het vermelden van een te lage waarde op de pakketten. Verder hebben Nederland en Duitsland uitstel gevraagd tot 1 januari 2022, maar het is onduidelijk of daar naar geluisterd gaat worden.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding