zijn er internationale verhaalmogelijkheden als je iets besteld in China (en het loopt mis)?

Ik bestelde een trui van Claudia Strater via een webshop. Wat later ontving ik een bevestiging en een shippingoverzicht. De trui kwam dan aan bij mijn afhaalpunt, maar ... het bleek een bril te zijn van Gucci. Volgens mij ook pure namaak, licht plastieken brilletje, maar ik ben geen kenner
Ik heb al gemaild e.d. om te vragen dit recht te zetten maar krijg geen reactie. De correspondentie is nochtans altijd zeer vriendelijk, en nodigt uit om contact op te nemen mocht er iets mislopen. Tot dan op het moment waarop ik vroeg alsnog mijn trui te krijgen.
Zijn er een soort internationale verhaalmogelijkheden in die gevallen?
http://www.tkytrade.top/ . Zo heet de shop.

Toegevoegd op 10 september 2019 19:50: omschrijving, subcategorie

Weet jij het antwoord?

/2500

Jammer dat dit de verkoper van de trui was… Nee, er zijn geen internationale verhaalmogelijkheden. Als je via AliExpress gekocht hebt: AliExpress hanteert een kopersbescherming (Buyer Protection) die je aankoop dekt totdat jij aangeeft dat je het product hebt ontvangen. De verkoper ontvangt het geld pas wanneer de koper heeft bevestigd dat deze de producten heeft ontvangen en deze overeenkomen met de omschrijving van het product. Zie: https://estartup.nl/aliexpress/ Als je met Paypal betaald hebt, kun je ook een geschil openen en zo je geld terugkrijgen. . Als je met creditcard betaald hebt: veel creditcards kennen een service waarmee je onder bepaalde voorwaarden geld kunt terugvragen als de aankoop niet is wat je hebt besteld. Bij ING heet dit bijvoorbeeld GeldTerugService, bij ICS Aflevergarantie.

Toegevoegd op 10 september 2019 15:05: bron
Bronnen:
https://www.aliexpress.com/buyerprotection...
https://www.paypal.com/nl/smarthelp/articl...
https://www.consumentenbond.nl/betaalreken...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100