Waarom staat marktplaats vol met imitatie horloges van bijv het merk rolex?

Terwijl het strafbaar is. Is marktplaats strafbaar of verwijtbaar omdat ze er weinig aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Marktplaats staat daar vol mee (ik neem voor het gemak even aan dat wat je zegt klopt) omdat mensen nu eenmaal zich niet altijd aan de wet houden of zich niet altijd aan de algemene voorwaarden houden. Is marktplaats strafbaar of verwijtbaar omdat ze er weinig aan doen? Goeievraag, dat zal een rechter moeten bepalen in een rechtszaak aangespannen door een merk als Rolex. Ik weet niet hoe snel en adequaat Marktplaats reageert op beschuldigingen, maar je kan je voorstellen dat er meer verkopers, meer advertenties opzetten dan MP met zijn eindige aantal mensen kan controleren (wel of niet bijgestaan door software en meldingen van gebruikers). Je kan wel stellen dat het te weinig is, maar wat nu als alles wat ze eraan doen gewoonweg niet voldoende is en meer doen een faillissement betekent? Als MP altijd zou weigeren dan zou een dergelijke rechtszaak te verwachten zijn, maar ik denk (ga er vanuit) dat MP van alles doet, maar dat de stroom van handel gewoon moeilijk volledig te controleren is. Het zijn overigens vooral de verkopers die strafbaar handelen en MP zo in een moeilijke positie plaatsen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100