Aliexpress is legaal, zoals meerdere sites uit China. Het is vergelijkbaar met de Nederlandse marktplaats. vele verkopers verkopen hier z'n spullen. Er worden wel af en toe illegale (nep) spullen verkocht wat dan wel weer illegaal is. AliExpress probeert dit wel tegen te gaan. Bepaalde dure merken zijn er niet meer te vinden.
Als je meer dan ca 24 euro koopt, moet je invoer rechten en kosten betalen aan de Nederlandse douane, maar ook dat gebeurt niet altijd omdat de Chinezen het vaak als gift of een lagere waarde op de pakbon versturen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+
'Als je meer dan ca 24 euro koopt, moet je invoer rechten en kosten betalen aan de Nederlandse douane,' niet-EU-land tot en met € 22
Geen invoerrechten
Geen btw (omzetbelasting) 'maar ook dat gebeurt niet altijd omdat de Chinezen het vaak als gift of een lagere waarde op de pakbon versturen.' Dat is correct, dan wordt in kleine lettertjes de tekst:'commercial sample' op het pakketje gedrukt.

Andere antwoorden (2)

Ali express is een legale website uit china.
6 jaar geleden
Nee Aliexpress is niet illegaal, zolang je niet meer dan 30 euro per bestelling besteed.