Hoe kan ik verkopen op Marktplaats?

Hallo.

Ik wil een mobiel verkopen en hem laten verzenden in verband met nare verleden van mensen die de mobiel stelen etc. of nep geld. Hoe kan ik mensen overtuigen dat ik de telefoon daadwerkelijk beheer? En hun netjes uitleggen waarom ik verzend.

Toegevoegd na 6 minuten:
En hem netjes opstuur? Wil niet voor oplichter ofzo uitgemaakt worden

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
7 jaar geleden
Zeggen dat je hem eerst opstuurd en dat ze na ontvangst geld mogen overmaken.
Of het verstandig is? :/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon als pakket versturen. Je ontvangt dan een verzendbewijs, zodat je aan de koper kunt laten zien dat je het pakket verzonden hebt.
Daarnaast kan je tegen een kleine meerwaarde (€ 1,65 bij PostNL, kan je doorberekenen aan de klant) het pakket aangetekend versturen. In dat geval tekent de klant ook voor ontvangst, en is er dus nog meer zekerheid.
TurfGraver
7 jaar geleden
Volgens mij gaat het om zekerheid voor de koper pieter.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Turfgraver, zeg ik wat anders dan? Een koper heeft via het verzendbewijs evenzeer de garantie dat een pakket werkelijk is verstuurd en ontvangen als de verkoper. 100% garantie dat alles goed gaat, is er overigens niet: wat belet verkoper (als hij echt kwaad wil) om een houtblokje te sturen i.p.v. een telefoon. Hij kan volledige zekerheid dus ook nooit bij voorbaat geven. In die zin moet er ook van koperskant sprake zijn van een stukje vertrouwen. Overigens kan koper dit risico wèl financieel afdekken, bijv. door via PayPal zaken te doen. Hij heeft dan een bepaalde mate van kopersbescherming.

Het beste antwoord

Je kan het zette bij de beschrijving en als ze ne niet geloven schrijf je naam op een briefje en zet die bij de foto van de telefoon.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jou tip heeft geholpen, dankjewel