Waarom krijg ik altijd advertenties te zien voor iets dat ik net gekocht heb?

Let wel: het gaat er niet om, die advertenties tegen te gaan-- ik heb jarenlange training om ze negeren, en ze hinderen me dan ook niet echt. Maar waarom, als ik net een nieuwe afvalbak gekocht heb, krijg ik ineens allemaal advertenties van Brabantia, met hetzelfde type afvalbak. Dat heeft toch geen zin?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met waar jij op gezocht hebt op Google en andere sites, en welke info tracking cookies van je bijgehouden hebben.
Ze zien dat je interesse hebt in iets, in jouw geval een prullenbak, en dan krijg je daar meer info over te zien. Dat jij dit al gekocht hebt kunnen ze niet zien.
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
tsja, zo is het nu eenmaal :)
ik vind het op zich wel fijn, ik zie liever advertenties voor dingen waar ik in geïnteresseerd ben (geweest) in plaats van voor allerlei random troep.

Andere antwoorden (1)

Heel veel sites werken met google analytics dat betekend dat je op de ene site wat opgezocht hebt het op een andere website weer te zien is die reclamekosten krijgen van google.