Ik ben opgelicht via internet, wat nu?

Verkoper bood een jas aan als nieuw met prijskaartje. (maat L) Maar dit bleek gewoon een gedragen jas te zijn maat M waarbij zelfs een aantal dingen ontbreken. (riempje)

Ik heb al contact met de verkoper opgenomen en deze blijft volhouden dat het een nieuwe jas. En dat ik mijn geld absoluut niet terug krijg.

Verkoper heeft inmiddels de advertentie verwijderd, maar heb hier al wel screenshots van gemaakt.

Wat moet/kan ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Rapporteer ten eerste deze eigenaar van het account. Als dit marktplaats is dan kan dat bij zijn naam te kijken of zijn andere advertenties. Schakel ken hulp in van de politie. Ga met de screenshot er naartoe en vraag of ze je kunnen helpen. Je zou ook naar de desbetreffende eigenaar kunnen gaan en je geld terug vragen met hulp van andere mensen. Kijk even rond op de site van de politie en wat je rechten zijn. Want soms gaat het mis als je een keuze maakt om terug te gaan naar de eigenaar van de advertentie. Kijk goed uit en ik hoop dat jij je geld terugkrijgt. Als het is overgemaakt via de bank dan kun je je verhaal doen bij de bank met bewijs enz. En dan kan de bank het ongedaan maken. Succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is nou het risico van tweedehands kleding online kopen.

Als je het een volgende keer weer wilt proberen, zorg dan dat de verkoper dichtbij jou woont en ga persoonlijk langs om te passen en te kijken of het is wat ze zeggen dat het is... ophalen dus en aan de deur betalen.

Wat kun je doen? niets

Mij is het ook gebeurd en als je iedere keer kleine prijsjes betaalt, kan er zoiets tussen zitten waardoor de gemiddelde prijs iets hoger wordt :-))
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de verkoper duidelijk in de advertentie had gezet dat het ging om een gebruikte jas, dan had ik nooit geklaagd. maar dat is juist mijn punt.. er stond dat het ging om een nieuwe jas met prijskaartjes en dat is duidelijk niet het geval.