Moet je extra kosten betalen als je iets bestelt op een amerikaans site boven de 200 euro?

Ik wil een longboard kopen en die alleen te koop is op een amerikaans site. het wordt dus ook verzonden vanuit amerika.
Nu hoor ik dat ik extra "duane" kosten moet betalen.
Hoe zit dit?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Meestal moet je nog belasting betalen voor een product die buiten EU komt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je longboard is gearriveerd komt er nog een extra brief die je erbij moet betalen als belasting.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tot een bedrag van 20 euro kun je kosteloos importeren. Daarboven ben je invoerrechten verschuldigd. De douane controleert dit steekproefgewijs. Je loopt dus het risico dat de postbezorger met een extra rekening voor de deur staat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Tot €150,- vrij van invoerrechten (vanaf € 22,- btw verschuldigd).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je wel