Kan je nog iets doen met een boekenbon van eci?

Mijn zoon kreeg voor zijn communie een bon van eci. Maar volgens ik op intenet al gelezen heb is dit bedrijf failliet sinds kort. Vorige week kreeg ik nog iemand aan de lijn voor mijn vraag hoe ik kon bestellen zonder zelf lid te worden. Gisteren echter was het steeds hetzelfde bandje waarna het gesprek beëindigd werd. Na wat opzoekwerk vond ik dus een artikel dat ze failliet zijn. Wat nu met die bon? Zal waarschijnlijk niet meer ingeruild kunnen worden? Maar de persoon die dit gegeven heeft, wordt die dan terugbetaald?

Toegevoegd na 4 uur:
Ik had er begin vorige week voor gebeld en ik kreeg als uitleg dat ik telefonisch kon bestellen met het klantennr. van de persoon die de bon gegeven heeft. Er is enkel 1 probleem: ik krijg niemand aan de lijn enkel een ingesproken bandje dat het heel erg druk is en het later nog eens te proberen. Na wat surfen op het internet vond ik het volgende: http://www.gva.be/nieuws/media-en-cultuur/aid1515768/eci-slaat-laatste-bladzijde-om.aspx

Het dus over een eci.be boekbon. Op de bon zelf staat er niet of je die in een andere winkel dan inwisselen zoals bij boekenvoordeel.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
ronron1212
9 jaar geleden
http://www.eci.nl/?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliates&utm_campaign=sales%2Fwerving&utm_content=134117
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het echt een bon van ECI of is het een boekenbon die door ECI is afgegeven? Want in dat laatste geval kun je die boekenbon ook bij andere winkels inleveren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is een eci.be boekenbon

Antwoorden (1)

Eci heeft een doorstart gemaakt. Volgens de website kun je ook bestellingen plaatsen als je niet lid bent. Je kan je gewoon registreren zonder lid te worden de keuze staat helemaal onderaan de pagina. Dan zou het ook mogelijk moeten zijn de boekenbon te verzilveren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je moet dan wel een digitale boekenbon hebben. "De oorspronkelijke papieren Boekenbon is helaas niet online te besteden."

"Je kunt op eci.nl betalen met een digitale Boekenbon-cadeaukaart. Bij stap 5 (Betaalwijze) kies je de betaalmethode 'Boekenbon cadeaukaart'. Bij stap 7 (Betalen) vul je de cijfers van de streepjescode (het kaartnummer) achterop de kaart in en de veiligheidscode. Deze vind je onder de kraslaag achterop de kaart. De oorspronkelijke papieren Boekenbon is helaas niet online te besteden."

Toegevoegd na 6 minuten:
Heb je toch een papieren boekenbon dan zou eens bij boekenvoordeel winkel kunnen proberen of die de bon accepteren.

Toegevoegd na 6 uur:
Het bericht wat je zelf hebt gevonden is een ouder bericht van januari, inmiddels is ECI overgenomen. Zowel de nederlandse als ook de belgische website zijn gewoon online. ECI is als geheel overgenomen door Mediabedrijf Novamedia.
Zie het artikel: "De overname geldt voor zowel de Nederlandse als de Belgische tak. Novamedia, eigenaar van onder meer het format van de Postcode Loterij, gaat verder met de websites eci.nl, eci.be, cosmox.nl en cosmox.be."
Misschien moet je even geduld hebben tot de nieuwe eigenaar de zaken op orde heeft. Waarschijnlijk zijn ze dan ook beter bereikbaar. Dus gewoon over een tijdje opnieuw proberen met telefonisch bestellen.