Ik heb online iets besteld van de h&m en al opengemaakt en gepast, mag ik het teruggeven aan een h&m winkel?

Ik heb een jas besteld van 15 euro, met 5 euro verzendkosten , de jas is al gepast maar mag ik het alsnog teruggeven aan een h&m winkel? en krijg ik dan ook de verzendkosten terug?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (1)

In principe ja, onder onderstaande voorwaarden. Verzendkosten worden dan echter niet vergoed en je krijgt ook niet je geld terug maar een tegoedbon.

"Ruilen of retourneren in een H&M-winkel

Je kunt je online aankopen ruilen bij elke H&M-winkel in Nederland. Vergeet niet om je leverbon mee te nemen. Zorg ervoor dat de artikelen niet gedragen zijn en dat ze in oorspronkelijke staat zijn.

Let op: Voor online aankopen die je retourneert in een winkel krijg je een tegoedkaart. Deze is alleen geldig in de winkel. Als er nog een te betalen bedrag openstaat op je H&M-rekening en je ontvangt een tegoedkaart, dan moet je het openstaande bedrag online alsnog betalen.

Artikelen van de H&M Home-collectie kunnen niet in de winkel worden geruild of geretourneerd.

Een verkeerd geleverd artikel of een artikel met een fout moet je altijd terugsturen. Je betaalt geen retourkosten."

Wil je de artikelen terugsturen naar de webshop dan gelden iets andere regels: je krijgt je geld terug en eventueel de verzendkosten. Zie onder.

"Voor je aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. In deze periode heb je een herroepingsrecht. Dit betekent dat je de mogelijkheid hebt zonder verplichtingen van jouw kant – afgezien van de retourkosten à € 1,- die achteraf worden verrekend – de artikelen die je hebt ontvangen terug te zenden. In dat geval dien je het retouradreslabel dat bij de levering is gevoegd te gebruiken en de artikelen onbeschadigd en ongebruikt (je mag de artikelen wel passen) terug te zenden op de manier zoals beschreven op de retourbon. Je krijgt je geld in dat geval binnen 30 dagen terug.
Besluit je alle artikelen terug te zenden, dan zijn de reeds in rekening gebrachte verzendkosten niet verschuldigd. Besluit je een deel van de artikelen te houden en een deel terug te zenden, dan zijn de verzendkosten derhalve wel, in zijn geheel, verschuldigd.
Wil je het artikel ruilen voor een andere kleur of maat, dan worden er niet opnieuw verzendkosten in rekening gebracht. Als extra service kun je onbeschadigde en ongebruikte artikelen ook ruilen of terugbrengen in een van onze winkels, je ontvangt dan een H&M Tegoedkaart. De H&M Tegoedkaart is onbeperkt geldig. Bij ruilen of retourneren in de winkel worden geen verzendkosten vergoed. Ook kun je artikelen terugbrengen naar het afhaalpunt waar je de bestelling hebt opgehaald. Voeg altijd de retourbon bij.
(...)"
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor,gaat heel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je begint met dat de verzendkosten niet vergoed worden maar dat is niet zo en het staat ook niet in je geciteerde tekst. Als je ALLES terugstuurt hoef je de verzendkosten niet te betalen, alleen de retourkosten (1 euro).
Computoon
10 jaar geleden
De vraag van vraagsteller was feitelijk of via de webshop bestelde artikelen geretourneerd konden worden via de winkel. Dus niet terugsturen maar naar de winkel brengen.
Dat kan, maar dan krijg je niet je geld terug en de verzendkosten ook niet. Je krijgt een tegoedbon voor de kosten van de geretourneerde artikelen. Stuur je de via de webshop bestelde artikelen terug naar de webshop dan krijg je alles vergoed, inclusief de verzendkosten, als je de volledige zending terugstuurt. Maar kennelijk wel met aftrek van eur 1.- retourkosten. Dan zijn de totale transactiekosten voor de klant dus eur 1.-. Bij 'een deel houden en een deel terugsturen' naar de webshop ben je de volledige verzendkosten kwijt.' Maar ik neem dat de klant dan eveneens een euro kwijt is voor het deel dat retour gaat. Hoe het werkt dat je voor een euro een kledingpakket kunt terugsturen weet ik niet, ik dacht dat de porti wel wat hoger was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie nergens staan dat je de verzendkosten niet terugkrijgt als je terugbrengt in de winkel, dat mogen ze ook niet als je ALLES terugbrengt. Die ene euro kan doordat terugsturen vaak via een antwoordnummer gaat en dan krijg je achteraf dus alles -1 euro terug.
Computoon
10 jaar geleden
Jawel, het staat er wel en dat is gewoon toegestaan. Dat de bezorgkosten (de kosten die de webshop in rekening brengt voor het versturen van hen naar de klant) moeten worden terugbetaald als je alles terugstuurt, volgt uit de wet Kopen op afstand. Dat is echter niet wat hier gebeurt:
Vraagsteller heeft het product gekocht bij de webshop (kopen op afstand dus) en brengt het terug naar een fysieke winkel. Uit de voorwaarden van H & M (uit mijn antwoord): "Als extra service kun je onbeschadigde en ongebruikte artikelen ook ruilen of terugbrengen in een van onze winkels, je ontvangt dan een H&M Tegoedkaart. De H&M Tegoedkaart is onbeperkt geldig. Bij ruilen of retourneren in de winkel worden geen verzendkosten vergoed. " Ik denk dat vraagsteller beter af is als zij het artikel naar de webshop terugstuurt. Dan krijgt zij het geld en de bezorgkosten (die H&M verzendkosten noemt) terug. Bij de winkel krijgt ze een tegoedbon (geen geld), geen vergoeding voor de meebetaalde bezorgkosten en is ze 'gedwongen' met die tegoedbon wat anders te kopen bij H&M. Maar goed, het is natuurlijk een service dat je een artikel dat je via een webshop koopt bij een winkel in te leveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ze dat bij mij zouden presteren dan hebben ze aan mij een lastige. Ik kom het netjes terugbrengen en dan beboeten ze mij dat ik de verzendkosten niet terug krijg terwijl alles teruggebracht wordt? Dat is tegen de regels en dat kun je niet opeens omzeilen als iemand iets terugbrengt. Je hebt dan het nadeel dat je een bon krijgt EN je verzendkosten niet, dat kunnen ze niet maken en dat ga ik winnen ook!