Ik heb EEN keer een vest gezocht op Zalando en sindsdien vliegen de vesten en reclames van Zalando over mijn scherm. Wat kun je hiertegen doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K
SimonV
10 jaar geleden
Het handigste is een gratis programma als Ad Blocker Plus te installeren.
Dan vliegen er vrijwel geen reclames meer over je beeldscherm.
https://adblockplus.org/nl/

Het beste antwoord

Het gemakkelijkste is om je cookies te verwijderen, via onderstaande link zie je hoe dat voor internet explorer gaat. of google eens op "cookie verwijderen firefox" of "cookie verwijderen chrome".
Remarketing (de manier van adverteren) werkt als volgt:
Je geeft een zoekopdracht en deze zoekopdracht wordt in een cookie (bestand) in je browser opgeslagen. dit bestand wordt door advertentieprogramma's uitgelezen, zodat deze je interesse weet. Als je dan op een site komt met daarop een advertentie ruimte dan wordt deze ruimte geveild onder de bedrijven die willen adverteren. en omdat ze jou interesse weten kunnen ze een gericht advertentie tonen. de hoogste bieder mag zijn advertentie tonen. Hierdoor zie je steeds een advertentie die gericht is op jou interesse waardoor je eerder geneigd bent om op de advertentie te klikken en iets te kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had de andere gegeven opties ook al geprobeerd. En met succes maar dit antwoord geeft me ook duidelijkheid over hoe e.e.a. te werk gaat bij advertentie programma's. Dank !

Andere antwoorden (4)

Dat is zeer lastig. Je kunt als eerst je cookies verwijderen, maar ook internetten via een proxy. Je kunt ze ook een mailtje sturen met de mededeling dat ze jouw persoonlijke informatie niet mogen gebruiken voor commerciele doeleinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thecis
10 jaar geleden
Een mailtje sturen heeft geen enkele zin. Je hebt de cookies geaccepteerd dus mogen ze je gegevens gebruiken (want dat staat in de algemene voorwaarden van het gebruik van cookies).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat je vertelt is onwaar en is typisch iets wat gebruikers van algemene voorwaarden zeggen. Ze mogen je gegevens slechts gebruiken voor het doeleind waarvoor jij je gegevens hebt verleend. Met andere woorden als jij je adresgegevens doorgeeft dan mag dat alleen gebruikt worden voor de verzending van de artikelen en wettelijl gezien dus niet voor reclame, ook al staat dit in de algemene voorwaarden. De algemene voowaarden moeten in overeenstemming zijn met de wet, anders zijn ze niet van toepassing.
Reddie
10 jaar geleden
@withdraw , toch heeft een mailtje sturen geen enkele zin. Daar gaan ze echt niets mee doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan een individuele mail doen ze waarschijnlijk niets, maar zodra ze van 50% van de klanten steeds dezelfde mailtjes ontvangen, dan zullen ze misschien maatregelen nemen. Grote organisaties overtreden regelmatig de wet, al dan niet onbewust. Zo zegt stichting brein dat downloaden strafbaar is, terwijl in nederland alleen het uploaden strafbaar is gesteld, het downloaden is dan ook legaal.
Als je op websites komt en je krijgt steeds de reclames van zalando, dan moet je je cookies legen. ( Als je niet weet hoe dit moet stuur me dan een privebericht )

Wordt je volgespamd met emails? Dan staat er vaak in de mails onderaan hoe je geen mails meer kan ontvangen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
met die spammails moet je oppassen, soms krijg je daardoor meer spam, omdat je door het klikken op die link aangeeft dat het een bestaand actief mail is.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
@Ritsuka
vervang "soms meer spam..." maar gerust door..." altijd meer spam" !
Het handigste is een gratis programma als Ad Blocker Plus te installeren.
Dan vliegen er geen vesten of andere opdringerige reclames meer over je beeldscherm.

https://adblockplus.org/nl/

Toegevoegd na 2 dagen:
Toevoeging voor smartphones:
http://download.cnet.com/AdBlock-for-iOS-Must-Have-App-for-iOS-7-for-iPhone-iPad-and-iPod-Touch/3000-2124_4-75824358.html
https://adblockplus.org/en/android-about

Met dank aan Mr. Tomaat!
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hiermee lukt het echt, plus dus.
SnakeEye
10 jaar geleden
En hoe ga je hiermee om met smartphone's dan...?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
https://adblockplus.org/en/android-about
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://download.cnet.com/AdBlock-for-iOS-Must-Have-App-for-iOS-7-for-iPhone-iPad-and-iPod-Touch/3000-2124_4-75824358.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Kijk een keer bij Otto naar fototoestellen of printers. Dan vliegen de reclames daarvoor over je scherm. Dan ben je iig van de vesten af.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nee, er is niet heel veel aan te doen. Het kan soms ook voordelen hebben. Zo kan ik in de gaten houden of mijn vrouw weer lekker zit te shoppen op Internet :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Shoppen? Ze heeft dan alleen maar websites bekeken. Alleen dan al ontvang je reclames op deze website.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Adblockers zijn bijzonder effectief. Ik weet niets van reclame op internet totdat ik bij iemand anders achter de computer ga zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe zet je die aan dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie antwoord van SimonV.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Adblockers zijn toevoegingen (add-ons/extensions) op je browser als je Firefox of Chrome hebt (IE is nog steeds achterloper op dat gebied).