Stel ik bestel iets bij deze site, en het wordt niet geleverd, wat kan ik dan doen?

Stel ik wil op deze site iets bestellen en het wordt niet geleverd. Wat kan ik dan doen? www.mediauitverkoop.nl

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou heel weinig, want ze zijn nergens lid van, geen keurmerk of watdanook. Google Maps laat zien dat de Tulpstraat 19, Alkmaar een gewoon oud rijtjeshuis is... Op de site bij Betaalmethoden staat helemaal niks... Die prijzen kunnen gewoon NIET (een 3D-tv van 40 inch voor €300,-)

NIET je GELD daar naar toebrengen!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Keurmerk:
Garantie voor optimale kwaliteit en service. Als klant van Mediauitverkoop.nl geniet je de extra zekerheid van het keurmerk Thuiswinkel Waarborg: een garantie voor optimale kwaliteit en service.
Maar voor de rest ben ik het met je eens.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De website staat wel bekend bij de KvK,ik weet niet of dit betrouwbaar genoeg is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De straat is eenrichtingsverkeer, je geld misschien ook..... Heel weinig gegevens bij retouren en verzending. In de algemene voorwaarden wordt Thuiswinkel Waarborg genoemd, maar blijkbaar mogen ze het keurmerk niet gebruiken.
wat je allereerst moet doen is controleren of ze een keurmerk hebben, hebben ze dat niet, vertrouw het niet. heb je toch besteld en krijg je niks binnen? neem dan op met de consumentenbond en ga op het internet zoeken naar de warenwet, na betaling heb je recht op een deugdelijk product met garantie dat je het krijgt! plus, als het een erkende webshop is, moeten ze bepaalde voorwaarden hebben, zoals dat het product opgestuurd wordt en dat je 14 dagen de tijd krijgt om het product te bekijken en aan te passen, en als het je niet bevalt mag je het retour terug sturen, maar dit geld niet voor producten die hygienisch schoon gehouden moeten worden en producten die auteursrechtelijk zijn beschermd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen keurmerk hoeft geen reden te zijn om er niet te kopen, maar als de klant dat perse wilt is dat ok. Bestel zelf veel bij webshops zonder keurmerk, maar waar je op moet letten is dat je er bv kunt afhalen, of alle gegevens op de website staan, kvk, btw, telefoonnummer enz. Als dat op de website staat, is het nog geen reden om te zeggen dat ze 100% betrouwbaar zijn, maar helpt wel. Keurmerken zeggen niet altijd wat, zoals Vara's Kassa heeft laten zien. Keurmerken zijn duur, en voegt niet echt veel waarde toe aan de klant. Prijzen in dit geval zou ik al wantrouwen, dus al niet verder gaan. En zoals anderen al vermelden, als je wilt bestellen, dan niet met iDeal, maar iets als inderdaad Paypal of CreditCard.
Als je het zonder keurmerk toch wil wagen zou ik met Paypal of Creditcard en nee geen betaalpas van ABN amro etc doen. Want paypal is verzekerd en Creditcard ook door ICS. Dus als het niet geleverd wordt zoeken zij het uit voor je.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar de prijzen lijken te mooi om waar te zijn. een S3 voor €279 is niet echt mogelijk als de s2 nog steeds €250 is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je betaald met paypall? Dien dan een klacht in, dan zullen ze vragen om een verzendbewijs en indien dat niet voor te leggen is, krijg je je geld normaal gezien terug.

Als dat niet helpt: heb je betaald met kredietkaart?

Ook in dat geval kan je fraude melden en krijg je na afhandeling van je dossier je geld terug.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat van de creditkaart, gaat dat ook op als degene die moet leveren failliet (dreigt te) gaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Proberen gaat mee.
SimonV
10 jaar geleden
Er nog niets besteld... Maar je advies is op zich wel goed!