hoe noem jet het verkopen van fysieke producten vanuit een webshop, zonder dat je die producten opgeslagen hebt?

Je hebt dus jou site. Bijv. Hengel.nl, daar staan allemaal hengels op die je verkoopt, maar je hebt ze niet fysiek thuis liggen. Maar andere site, bijv Fishhengel.com en fishing.com hebben wel een voorraad en daar koop je ze eigenlijk van. Nu ben ik benieuwd hoe je dat noemt of het een speciale naam heeft?
Bij voorbaat bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Dat wordt op z'n Engels 'dropshipping' genoemd.

Dropshipping is het verkopen van andermans producten over het internet. Over de producten die je verkoopt ontvang je van de leverancier een commissie, je bent dus een soort tussenpersoon.
Het voordeel van dropshipping is dat je zelf geen product, geen kantoor, geen klantenservice enzovoorts nodig hebt. Want de leverancier handelt alles af. Je hebt alleen een eigen webwinkel nodig. Jij zorgt voor de marketing en het aanleveren van orders aan de leverancier. In principe ben je dan een tussenpersoon. Jij verkoopt producten van iemand anders. Alleen de distributie wordt gedaan door jouw leverancier. Jij hebt niet de producten daadwerkelijk zelf op voorraad. Je verkoopt ze via internet (wat de leverancier meestal niet doet).
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch niet want de vraagsteller koopt zelf zijn producten in van een website die dus gewoon ook zelf aan marketing doet en ook zelf gewoon verkoopt aan anderen dan jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartelijk bedankt (Y)

Andere antwoorden (1)

Ik kan er geen woord voor vinden, op deze website wordt het uitgelegd http://www.webwinkel-beginnen.nl/gratis-webwinkel en gebruiken ze er ook geen apart woord voor.

Toegevoegd na 18 minuten:
Je zou het nog doorverkopen kunnen noemen want dat heet ook zo bij bijv de kaartverkoop: Wat velen niet weten, is dat er naast de officiële online verkooppunten ook veel websites zijn die op grote schaal kaarten opkopen en doorverkopen met als enig doel het maken van wins

http://www.weetwaarjekoopt.nl/