Mag een webshop algemene voorwaarden hanteren waarbij je geen geld terug krijgt als artikelen afgeprijsd zijn?

Goedemiddag,

Onlangs heb ik een stel paardrijlaarzen besteld via een webshop. Helaas bleken deze te klein en heb ik ze weer terug gestuurd binnen de toegestane tijd. Helaas kreeg ik mijn geld niet terug omdat er in de voorwaarden bleek te staan dat er bij artikelen met korting hoger dat x, geen geld zou worden terug gegeven. Mijn vraag is dus of een webshop zulke voorwaarden mag hanteren? Je hebt als consument toch recht om een artikel minstens 7 dagen te bekijken? Ik heb veel liever mijn €100 terug dan dat ik nu tegen mijn zin artikelen moet gaan bestellen die ik helemaal niet nodig heb.

Groet,

Judith

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is inderdaad niet rechtgeldig.

Je mag zonder enkele opgaaf van reden je bestelling altijd canselen binnen 7 dagen na ontvangst.

Dus het is precies zoals Ihave zegt :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kunnen ze best proberen, maar dat is dan niet rechtsgeldig.

Vraag of ze boek 7, artikel 46d van het burgelijkwetboek even willen lezen en of ze aan kunnen aangeven waar de wetgever hen de ruimte bied om een korting als argument te gebruiken om jou in jouw rechten te beperken?