Welke domein extensie als het gaat om .eu of .info moet ik gebruiken voor een wereldwijde markt?

Voor ons bedrijf zijn alleen op .eu en .info nog interessante domeinnamen beschikbaar. We zijn een bedrijf dat graag laat zien dat we van Europese kom af zijn, aangezien wij producten van Nederlands/Europese kwaliteit maken (vooral in Azie wordt hetzelfde product gemaakt maar is minder gewild om de kwaliteit).

Nu ben ik bezig met een informatie en marketing pagina voor ons bedrijf. Een .eu domein straalt volgens mij meer kwaliteit uit en laat weten dat je van Europese kom af bent, aan de andere kant heb je ook nog de .info extensie dat wereldwijd goed bekend staat. Maar .info is wel het ondergeschoven kindje als je het vergelijkt met .com.

Een ander domein extensie dan .eu of .info kan het niet worden voor ons, welke van de twee moeten wij kiezen voor de beschrijving die ik hier boven geef?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
allebei idd, daarmee voorkom je dat een ander bijna dezelfde domeinnaam kan nemen. Zou met .eu naar buiten treden, om de redenen die jezelf al gaf.
capthavoc
10 jaar geleden
Als diegene die de com ext heeft misschien zijn domein naam kwijt wil kan je dat ook proberen
ligt er aan hoe akteif deze is ? en hoe prof ?
maar is zou zeker alle overige domein namen te bezetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
We doen sowieso beiden, maar hoe zit dat SEO technisch wereldwijd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke kosten? 1 euro en 8 euro? Hoog?

Het beste antwoord

Het is dan het beste om een .eu domein te nemen. .info is voor informatie bestemd. Wel even handig om te weten: Een .nl domein is ook in alle buitenlanden te bereiken, maar .eu is inderdaad beter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In dit geval kunt u het beste voor het .EU domein gaan. Het .INFO domein is bedoelt voor informatieve websites, zoals bijvoorbeeld een wikipedia website.