Hoe kan ik slechte ervaringen met een webshop delen?

Ik heb laatst bij een webwinkel iets besteld en ben er erg ontevreden over. Ik heb spijt dat ik er wat besteld heb en zou graag andere willen waarschuwen voor de slechte service van deze zaak. Is er een site waar je reviews kan achterlaten voor webwinkels? Ik heb zelf al zitten Googlen, maar vind het niet zo gauw.
Of kan ik op een andere manier mensen waarschuwen? Ik wilde dat ik gewaarschuwd was.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (5)

De zoektermen webshop en review leverde bj mij de volgende links op http://www.reviewspot.nl/ http://www.onlineshopervaring.nl .
10 jaar geleden
Ik zou is gaan kijken op klacht.nl , vaak heb je daar ook de bedrijven zelf die reageren op de klacht en proberen deze op te lossen (aangezien iedereen jouw klacht kan zien en ze negatieve publiciteit willen vermijden).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Scan eerst eens de shop: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/betrouwbaarheid-webwinkel en doe dat voortaan altijd als je iets wil kopen. Kijk of alles klopt

Je kunt hier kijken of er al klachten zijn en je daar desnoods bij aansluiten: http://www.consuwijzer.nl/shopscan/

Verder kun je hier terecht voor vragen of klachten: http://www.consuwijzer.nl/tarief-088-nummer-van-consuwijzer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het over de middelste link hebt klopt dat ja.
Allereerst is elke zichzelf respecterende webshop aangemeld bij een of andere beoordelingssite als Kelkoo, Trustpilot of KiyOh bijvoorbeeld. Kosten voor de webshopeigenaar beginnen vanaf ongeveer 100 euro per jaar en zijn dus op het totale kostenplaatje te verwaarlozen.
Sommige keurmerken hebben ook hun eigen reviewmogelijkheden zoals bijvoorbeeld bij het keurmerk webwinkelkeur. Bij een webwinkel waar ik die zaken niet snel kan vinden bestel ik zelf eenvoudigweg gewoon al niet.

Overigens heb je wettelijk gezien een periode van minimaal 7 werkdagen NA ontvangst van de bestelling het recht de bestelling KOSTELOOS te retourneren. Alleen de verzendkosten die je maakt op de bestelling retour te sturen zijn voor de klant, het volledige bestelbedrag EN de verzendkosten moeten worden teruggestort naar de klant nadat de bestelling bij de webshop aangekomen is. Over het algemeen is een periode van 30 dagen voor een terugbetaling van toepassing.

Verder had je hier (bij goedevraag) ook het webshopadres of de naam van de webshop neer kunnen zetten met een korte uitleg. Wordt ook door Google goed opgepikt en een wakkere webshop eigenaar ziet de klacht dan vanzelf publiek voorbijkomen...

Overigens ben je niet de enige met deze uitdaging blijkt uit onderzoek van de consumentenbond (zie bron).
Voor juridische informatie kan je bij de 2e bron kijken, maar denk dat je zelf overigens al vergelijkbaar bent tegengekomen in je zoektocht. Indien een webshop hier niet aan voldoet zou je kunnen overwegen om aangifte te doen van oplichting aangezien de bestelde materialen niet voldoen aan de omschrijving als ik jouw verhaal goed begrijp. Ik denk helaas niet dat daarmee de zaak snel opgelost is voor je. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dag Tanja,

Dat kan onder meer op Kieskeurig.nl. Voorwaarde is inderdaad wel dat de webshop daar aangesloten is. Of dat zo is, kun je bekijken op de link in de bron.

Redactie Kieskeurig.nl