wat zijn de kosten om pc componenten te latem importeren uit amerika?

Ik wil graag een pc bouwen en onderdelen uit de VS bestellen maar wat zijn de extra kosten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Teneerste zal je waarschijnlijk verzendkosten moeten betalen, daarnaast dien je rekening te houden met doanekosten; Als u goederen van buiten de Europese Unie (EU) invoert in Nederland, moet u meestal invoerrechten betalen. Invoerrechten (of douanerechten) zijn belastingen die bij het invoeren van goederen worden geheven. Hoeveel invoerrechten u moet betalen, hangt af van het soort goederen. U hoeft geen invoerrechten te betalen als u goederen vanuit een EU-land invoert in Nederland. Naast invoerrechten betaalt u meestal btw en soms accijns, verbruiksbelasting of andere heffingen. Dit geldt voor goederen van binnen en buiten de EU. Waarom zoveel moeite? Over het algemeen bespaar je er hierdoor uiteindelijk niet veel op. Tevens dien je rekening te houden met de garantie perikelen. Als er iets defect is zal je het (meestal) weer terug moeten sturen naar de VS. Bedrijven als Apple bieden (over het algemeen) bv geen ondersteuning in de nederlandse winkel over een in de VS gekochte Iphone (Ik weet het, je vraag gaat over computer componenten, maar dit is even ter voobeeld) Ik heb zo snel niet kunnen vinden hoeveel je aan de doane zou moeten afdragen, als ik dat nog vind dan voeg ik het toe.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/in...

Je betaalt verzendkosten, reken op 40 a 50 dollar. Je betaalt inklaringskosten a 13 euro. Je betaalt omzetbelasting a 21%. Je betaalt douanerechten die verschillen per onderdeel. Het is niet goedkoper om dingen uit Amerika te laten komen, over het algemeen dan.

Invoerkosten, kun je voorkomen door de verkoper te vragen of hij het pakketje als 'Gift' wilt opsturen. Dat staan dan op een stickertje op de doos, zodoende hoef je hierover dan geen belasting te betalen. Omdat het een 'cadeautje' is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100