wat zijn de kosten om pc componenten te latem importeren uit amerika?

Ik wil graag een pc bouwen en onderdelen uit de VS bestellen maar wat zijn de extra kosten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet het maar, allemaal gedoe, hoop extra kosten, en in totaal duurder dan hier koper. Daarnaast moet je ook nog eens intercontinentaal je garantie gaan regelen. Tegenwoordig is PC-hardware spotgoedkoop.

Antwoorden (3)

Teneerste zal je waarschijnlijk verzendkosten moeten betalen, daarnaast dien je rekening te houden met doanekosten;

Als u goederen van buiten de Europese Unie (EU) invoert in Nederland, moet u meestal invoerrechten betalen. Invoerrechten (of douanerechten) zijn belastingen die bij het invoeren van goederen worden geheven. Hoeveel invoerrechten u moet betalen, hangt af van het soort goederen. U hoeft geen invoerrechten te betalen als u goederen vanuit een EU-land invoert in Nederland. Naast invoerrechten betaalt u meestal btw en soms accijns, verbruiksbelasting of andere heffingen. Dit geldt voor goederen van binnen en buiten de EU.

Waarom zoveel moeite? Over het algemeen bespaar je er hierdoor uiteindelijk niet veel op.
Tevens dien je rekening te houden met de garantie perikelen. Als er iets defect is zal je het (meestal) weer terug moeten sturen naar de VS.
Bedrijven als Apple bieden (over het algemeen) bv geen ondersteuning in de nederlandse winkel over een in de VS gekochte Iphone (Ik weet het, je vraag gaat over computer componenten, maar dit is even ter voobeeld)

Ik heb zo snel niet kunnen vinden hoeveel je aan de doane zou moeten afdragen, als ik dat nog vind dan voeg ik het toe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel succes met het zoeken van de douanerechten, ik heb ze zelf ook niet kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee...ik ook niet haha
De rest van de kosten (die je in je antwoord hieronder benoemt) zijn inderdaad wel te vinden...maar de doanerechten...makkelijker kunnen we het niet maken...of zoiets ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de belastingdienst :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
I know...maar het is ook rijksoverheid he ;-)
Je betaalt verzendkosten, reken op 40 a 50 dollar.
Je betaalt inklaringskosten a 13 euro.
Je betaalt omzetbelasting a 21%.
Je betaalt douanerechten die verschillen per onderdeel.

Het is niet goedkoper om dingen uit Amerika te laten komen, over het algemeen dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet onjuist. Je betaalt omzetbelasting, zo heet dat, maar het is eigenlijk gewoon de BTW. Verder lijkt het me heel sterk dat je een computer van minder dan 150 euro uit de VS laat komen, dus ging ik uit van douanerechten.
Invoerkosten, kun je voorkomen door de verkoper te vragen of hij het pakketje als 'Gift' wilt opsturen. Dat staan dan op een stickertje op de doos, zodoende hoef je hierover dan geen belasting te betalen. Omdat het een 'cadeautje' is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan werken, maar als de douane je pakket er tussen uitpikt (en geloof me, ze zijn daar echt niet gek!) dan betaal je alle kosten alsnog PLUS een dikke vette boete.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom? Het was toch een cadeautje? Ze gaan echt niet op de bankrekening kijken, van de verstuurder of de ontvanger, of er geld voor is opgestuurd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er toch om, dat ze kunnen bewijzen dat het geen cadeau is? Dat zal ze niet snel lukken. Maar, ik denk dat het 'safer' is als je mijn antwoord maar laat vallen.
capthavoc
11 jaar geleden
ik denk dat dat alleen maar kan werken al je een particulier een gift laat versturen een bedrijsnaam en een gift? valt wel erg op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste zijn veel bedrijven niet bereid dit te doen. Ebay-ondernemingen doen het wel eens. Maar de grotere webshops uit de VS zullen het niet zomaar doen. En mochten ze eruit gepikt worden, hebben ze een probleem. Je maakt de douane niet naar redelijkheid wijs dat NCIX of Best Buy (ze zien natuurlijk een afzendadres) een cadeautje stuurt. Sterker nog, het zou zomaar kunnen dat ze wettelijk die mogelijkheid niet hebben. En met risico iets opsturen doen ze sowieso niet.