Krijg je een brief na online betalen?

Krijg je, na een online aankoop via bijv. iDeal, een brief thuis gestuurd met daarin de aankoop?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iets meer uiteg graag.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Soms wel en soms niet. Verschilt per bedrijf. Bol.com stuurt het pakket met daarin een brief. Bij scapino kreeg ik een brief dat ik schoenen besteld had, 2 dagen later kwam het pakje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het bedrijf iets stuurt
heeft niets te maken met de betalingswijze.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Nee, het heeft niet met de betaal wijze te maken. Maar ik kreeg van scapino een brief met daarin: "U heeft op donderdag bla bla bla een internet aankoop gedaan, wij hebben de betaling ontvangen bla bla bla het pakket word verstuurd..." Had niet uitgemaakt of ik betaald had met IDEAL of creditcard of wat dan ook, die brief stuurde ze toch.

Antwoorden (3)

Via iDeal kun je wel een mail ontvangen met een bevestiging, dat wordt je na de actie gevraagd. Wat je verder ontvangt (behalve het bestelde hopelijk) is afhankelijk van het bedrijf waar je iets besteld hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet via Ideal
Ideal is gewoon een soort verbinding met de bank.

iDEAL is een Nederlandse standaard voor het verrichten van internetbetalingen en is eigendom van Currence, de exploitant van betaalmiddelen zoals PIN en Chipknip.

Met Ideal wordt je dus gewoon doorgeleid naar je eigen bank
waar je gewoon moet inloggen en vanaf je eigen rekening betaalt.

IDeal stuurt geen brieven. De bank ook niet.

Overigens de meeste Internetwinkeliers ook niet.
Maar eigenlijk altijd wel een bevestigingsmail.

Dat heeft dus niets met de betalingswijze via IDeal te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij wel een mail,en later met goederen een schriftelijk rekening-garantie