Waarom is een internet kledingwinkel vaak niet goedkoper dan een echte kledingwinkel?

Je gaat naar een echte kledingwinkel (instore) je ziet bijv. een mooie Replay broek die kost bijv. € 149,-. Dan zou deze zelfde broek toch in een online kledingstore toch goedkoper moeten zijn? Maar de prijzen zijn vaakwel het zelfde. Dat zou toch niet hoeven/mogen? Volgens mij was het idee van een internetwinkel dat je tegen lagere prijzen kon kopen omdat er fysiek geen winkel is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb dit onlangs zelf ondervonden bij Zalando de prijzen zijn gewoon hetzelfde als in een fysieke kledingwinkel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Omdat veel mensen daar nu toch kopen (in de veronderstelling dat het goedkoper is) kunnen ze dus meer winst maken.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ook de winkels zullen hun prijzen aanpassen i.v.m. de concurrentie.
(Zolang er nog 50% korting gegeven kan worden en nog winst maken zit er dus marge op :))