Zijn webshops die een kvk nummer hebben altijd betrouwbaar?

Heel veel webshops hebben een kvk nummer, maar geen keurmerk zijn die dan toch wel te vertrouwen of toch niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Helaas zitten er tussen de hardwerkende ondernemers ook rotte appels die het voor de rest verpesten.
Controleer het volgende;
*btw nummer
*telefoonnummer
*adres (bezoekadres)
* bij sidn.nl kan je controleren hoelang de betreffende winkel al bestaat.
*google de winkel. Onbetrouwbare webwinkels vallen al snel door de mand via diverse fora's.

Vind je niets negatiefs? Bestaat de winkel al langere tijd, dan is het meestal geen probleem.

Een kvk nummer is verplicht voor een webwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat kan.
Je kan bij de KvK een uittreksel uit het register kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rond de € 12. voor een volledig uittreksel.

Andere antwoorden (2)

Een KvK nummer bied geen garantie voor een betrouwbare webshop.
Iedereen kan zich gratis inschrijven in Het handelsregister en een webshop beginnen. Er is geen controle door de KvK op betrouwbaarheid.
Dus even heel kort door de bocht: Ook met een KvK nummer kan men je ook oplichten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een keurmerk is ook geen garantie voor een betrouwbare webshop. Sommige keurmerken zijn gratis, controleren niet of nauwelijks of zijn tegen betaling te kopen. Contact opnemen en vragen stellen en kijken naar de persoon achter het bedrijf.