Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een bestelling geplaatst op globaldeals.nl. Deze heeft een KvK nummer en een Keurmerk veilig winkelen. Maar is het dan ook echt altijd veilig?

Er zijn namelijk veel oplichters op internet en ben bang dat ik straks ook word opgelicht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
848

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

Nee, een keurmerk betekend niet automatisch dat een site ook echt veilig is. Sommige sites plaatsen gewoon het merk, zonder dat ze daar recht op hebben.

Andere sites hebben het merk, en deugen toch niet.

In het geval van Globaldeals lijkt me dit niet het geval. Ik vind NIET EEN negatieve ervaring op google. En dat zegt al genoeg vind ik zelf.

Als het oplichters zijn, vind je daar altijd wel wat over terug.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Als je op het keurmerk klikt dan kom je op de site van het keurmerk. Hier kun je dus zien wat ze moeten doen om lid te worden.

Als ik een bedrijf niet vertrouw wil ik weten:
1. Kan ik contact met hun opnemen zonder een duur nummer te draaien.
2. Leven ze nederlandse/europese wetgeving na zoals bijvoorbeeld een 7 dagen afkoelingsperiode.
3. Waar is het bedrijf gevestigd.
4. Recensies van andere kopers.
5. Kun je eventueel onder rembours bestellen.

Het is vervelend om dit soort zaken na te lezen (en tijdrovend), maar kan je een heleboel gezeik besparen.

Een KvKnummer zegt niets over betrouwbaarheid, maar een keurmerk geeft je gemiddeld meer zekerheid. Als je iets niet vertrouwd dan goed nazoeken voordat je zaken doet of anders geen zaken doen.

Hopelijk ben je een beetje geholpen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Wil je echt zeker zijn bij deze partij, kies dan voor betalen bij levering. Dan weet je zeker dat je niet betaalt voor producten die niet geleverd worden.
Globaldeals oogt betrouwbaar als je reviews ed leest, maar de site ziet er een tikje gedateerd uit. Dan is zo'n betalen-bij-levering-optie best aan te bevelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hoeft niet, echter wel een stap in de goede richting.
Overigens heb ik er zelf diverse malen wat besteld, zonder problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding