Ik heb een deal op Marktplaats. Hoe moet ik nu verder?

Ik ben pas begonnen op Marktplaats en ik heb nu twee deals. Ik ga een jurkje en een shirt verkopen. Maar hoe moet ik nu verder? Het is excl verzendkosten en kan ook via Paypal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als. Het van een persoon is dan moet je regelen dat het of word op gestuurd of je moet het gaan halen je moet dan op email klikken en dan email je met die gene
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iemand heeft aangegeven iets van jou te willen kopen.

Het bedrag is dus duidelijk.
Heb je ook al in de advertentie gezet dat het exclusief verzendkosten is?
En weet jij wat de verzendkosten zullen zijn?

Jij geeft de potentiele koper een antwoord:

"Dit zijn de verzendkosten.
Dit is het totale bedrag.
Zo moet het betaald worden.
Geef mij het adres waar het naar toe moet.
Als het bedrag binnen is, zal ik het pakje versturen."

..............zoiets, maar dan vriendelijker he?

Op die manier maak je een afspraak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is op marktplaats gebruikelijk dat de koper eerst betaald voordat het pakket verzonden is.

Jij moet nu eerst kijken hoeveel het kost om het pakketje te verzenden, dit pas niet in een envelop, dus het zal waarschijnlijk 6.75 euro zijn.

Je stuurt nu een mailtje naar de koper met daarin het complete bedrag (hoeveel er voor het shirt en het jurkje betaald is + 6.75) zet in de mail je rekeningnummer met alle gegevens die daar bij horen. (plaats en op wiens naam de rekening staat)

Meestal word bij kopen via marktplaats gewoon geld overgeschreven en geen gebruik gemaakt van paypal.

Vraag in de mail ook naar het adres van de koper, tenzij je dat al hebt.

Als het geld binnen is kun je naar het postkantoor gaan om het pakketje te maken en te versturen. Als het geld van de ene naar de andere bank word overgemaakt duurt het meestal een dag langer dan wanneer het gewoon van een ING naar een ING rekening word overgemaakt.

Ik stuur meestal even een mailtje als het verzonden is, vaak krijg je een Track and Trace code erbij, zet die ook in die mail.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
adress, telefoon nummer, datum voor ophalen / of verzenden.. als dat geregeld is kun je het opsturen of hij het komen halen