hoe komt het dat www.dealextreme.com zo goedkoop is?

Mijn oom heeft daar namelijk een laptop batterij gekocht. in nederland was die rond de €70 en daar bij www.dealextreme.com was die maar €18
hoe komt het dat de spullen daar zo goedkoop zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste gevallen levert dealextreme geen originele merken maar 'namaak'. Dat betekent dat je niet altijd gegarandeerd bent van de kwaliteit. Dat hoeft niet te betekenen dat de producten slecht zijn.
(2 liter Coca Cola kost 2 Euro, bij de Lidl kost 2 liter Cola 69 cent, het is niet dezelfde Cola bij Lidl, maar het is niet per se slechte Cola...)

Het beste antwoord

De meeste producten zijn merkloos; je betaalt dus voor het product en niet (extra) voor een merk. Daarnaast zal het directe import vanuit China zijn zonder tussenhandel.
Kan je nagaan hoeveel geld (marge) de tussenhandel (winkelier, groothandel, importeur, merkeigenaar) dus toevoegt. Dit is het verschil tussen de werkelijke productiekosten en de prijs die je in Nederland betaalt in de winkel.
Ik koop vaak dit soort kleine electronica op Ebay direct vanuit China of Hongkong; veel goedkoper en niet merkbaar anders/slechter.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is omdat ze grotere aantallen verkopen en genoegen nemen met minder marge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ze veel namaak en nepspul verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Utrecht
12 jaar geleden
Niet persé namaak. Vaak hetzelfde product maar dan zonder het logo van een groot merk erop gedrukt. Vergeet niet dat ook de grote electronicagiganten hun producten in deze fabrieken in China laten produceren.