zijn alle shops waar je met ideal kan betalen betrouwbaar?

kan je overal op vertrouwen als je met ideal kan betalen?
zo nee? waar moet je dan op letten als je iets online koopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

iDeal is niet per definitie een teken van betrouwbaarheid. Het is gewoon een betaalmethode. Wel kun je kijken of een webshop het webshop keurmerk heeft, dit is te zien als een logo op de site. Als extra controle kun je kijken of het logo wel van de site van het keurmerk af komt, en niet op de site zelf staat. De URL naar het plaatje moet zijn zoals in de link hieronder

Toegevoegd na 2 minuten:
Andere dingen waar je op kunt letten :
- Het WHOIS record van de DNS entry van de site moet contact gegevens bevatten. Het is mogelijk om 'anoniem' een domein naam te registreren, een normale webshop zou dit niet doen. Je kunt dit controleren op de 2e link in bronnen.
- Je kunt een google search doen om te kijken of andere mensen ervaring hebben met bestellen bij de site. Geen nieuws is vaak goed nieuws in dit geval, als mensen problemen hebben posten ze dit vaak op bv kassa.nl

Toegevoegd na 2 minuten:
- Ook belangrijk is hoelang de site al bestaat. Ook dit is in het WHOIS record te achterhalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om te weten of een webshop betrouwbaar is kun je de online ShopScan doen.

http://www.consuwijzer.nl/shopscan/