Heeft het nut een 50 mb internet te abonnement te nemen als ons huis geen glasvezel kabels heeft?

Ik ben van plan een nieuw internet abonnement af te sluiten van 50 mb. Nou zie ik dat ik bij sommige providers mijn adres moet invoeren om te zien hoeveel mb er mogelijk is voor dit adres. Hierdoor vroeg ik me af of het uberhaupt wel zin heeft om 50 mb(of meer) internet aan te schaffen als de woning geen glasvezelkabels heeft. Want het zou zonde zijn om meer mb's aan te schaffen als je die toch niet kunt gebruiken.

Toegevoegd na 41 minuten:
T punt of gekke is dus dat ik bij sommige providers niet meer dan 11 mb kan afsluiten en bij UPC is er geen beperking.. daar kan ik gewoon een 50 of meer mb abbo afsluiten.

Toegevoegd na 43 minuten:
Verder is wonen wij in een flat op de 16e verdieping dus even een kabeltje doortrekken vanuit de straat naar de voordeur is denk ik geen optie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er gewone kabel ligt, dan kun je daar makkelijk 50 MBps mee halen, geen enkel probleem.
Je hebt geen glasvezel nodig om hoge snelheden te halen.
Met kabel kun je met gemak meer dan 600 MBps halen mits de provider de cap van de verbinding haalt (en als je een oude modem hebt, zal deze moeten worden vervangen om hogere snelheden te bereiken).
Tevens moet je er voor waken om het internet via een usb adapter aan te sluiten op de computer daar deze normaal slechts rond 5 MBps overdracht toe laten.

Denk aan de T1, T2, T3 abos (wel duur maar), die kunnen ook gewoon over de kabel heen.
Mijn provider heeft ooit eens vergeten, na werkzaamheden, om de cap terug te plaatsen en ik had het geluk om 3 dagen te kunnen genieten van 800 MBps met alleen kabel en (toen) 20 MBps abo. Niks geen glasvezel voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt geen glasvezel nodig om 50MB/s te krijgen. Wij hebben geen glasvezel en we krijgen 39,8 van de 40MB/s binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat heeft dan idd geen nut maar meestal zul je ook eerst een postcode check moeten doen voor je überhaupt een abonnement kunt afsluiten. Als er dus geen kabels liggen zal al snel blijken dat het niet mogelijk is op jou adres.

Het kan natuurlijk wel zijn dat de bekabeling wel in de straat ligt en dat het alleen nog even door getrokken moet worden naar jou voordeur. In dat geval is zou het wel mogelijk zijn.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/in-de-straten.html

Toegevoegd na 2 minuten:
Goed punt van samsung. Over meer traditionele kabels zijn ook hogere snelheden te halen maar meestal alleen via "de kabel" beschikbaar. Snellere DSL verbindingen zie je niet of nauwelijks in NL.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschil in mb tussen de providers ligt aan de techniek die ze aanbieden. Upc is de enige (in jouw gebied) die internet via de kabel kan aanbieden ben dit in nou eenmaal een erg krachtige manier...