Kan je bij Rabobank Internetbankieren ook overmakingen ongedaan maken??

Ik heb vorige week iets besteld maar dat is nog steeds niet binnen, het gaat over een best wel groot bedrag dus ik zou nu graag mijn geld terug willen hebben!!
Is dit mogelijk??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

nee dat is niet mogelijk. Ik heb met hetzelfde probleem gezeten en contact met de rabo opgenomen. Alleen in sommige gevallen van automatische incasso kunnen betalingen gestorneerd worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als het goed is kan je je bestelling annuleren. Na een aantal dagen/weken (ligt per site) is je geld weer teruggestort.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarop is deze veronderstelling in algemene zin gebaseerd?
Ik zou even bij de bank binnenlopen met deze vraag, op internetbankieren is die optie er helaas niet, zo en zo niet voor bedragen die je zelf hebt overgemaakt. Hou wel rekening met een paar dagen tussentijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is helaas niet mogelijk. Leg het voor bij de Rabobank. Wellicht hebben zij een andere oplossing.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geld is overgeschreven naar iemand waarbij je gefraudeerd wordt is je geld weg.
Nav. aangifte is er een kleine kans dat je het terug krijgt.
Tenzij het bedrag via incasso van je rekening is gehaald. Daar zit nog wel weigeringstijd op maar ik betwijfel of dit heg geval is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is niet mogelijk om geld terug te boeken, tenzij het om een automatische incasso gaat.

Het volgende geldt alleen als je bij een bedrijf besteld hebt. Heb je bij een particulier besteld, dan gelden andere regels.

Je kan de webwinkel zelf vragen de bestelling te annuleren. Hier moeten zij in beginsel aan meewerken, ook als ze nog niet geleverd hebben. Dit staat niet letterlijk in de wet, maar dit volgt uit een uitspraak van een rechter. Het is namelijk zo dat je een product via het internet gekocht binnen minimaal zeven dagen terug mag sturen. De rechter vond het logisch dat het gevolg daarvan is dat je ook bestellingen zonder het product te ontvangen kon annuleren. Maar je bent dan wel aan de meewerking van de leverancier overgelaten.

Wat wel duidelijk uit de wet volgt is dat een webwinkel 30 dagen heeft om het product te leveren. Als zij dat niet doen dan mag jij als koper de koop ontbinden. Wacht dus die dertig dagen af. Schrijf daarna een e-mail of een brief naar de webwinkel waarin je vraagt om de koop te ontbinden (verwijs naar het wetsartikel). Dan moeten zij het geld op jouw rekening terugsturen.