Wat moet je doen als je een boekje hebt verkocht via bol.com maar voor dat je hem opstuurt toch besluit om hem zelf te houden?

Ik kan nergens een email adres vinden om contact met de verkoper op te zoeken of de transactie vooralsnog te annuleren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ligt eraan of je hem al "bevestigd" hebt, zo nee: dan klik je gewoon op "annuleren" ipv bevestigen, dan is er niets aan de hand (alleen zal dat consequenties kunnen hebben voor je verkoopwaarderingscijfer). Heb je hem al wel bevestigd, dan zul je hem binnen 24 uur moeten verzenden Je hebt nu de naam en het adres van de koper, dus eventueel kun je hem/haar bellen en je verhaal uitleggen. Als hij het accepteert (hoeft niet, je hebt dan immers al akkoord gegeven), dan kun je het beste regelen dat hij de bestelling via de website van Bol.com registreerd als "Teruggestuurd" anders blijft Bol.com hem/haar achterna zitten met de kosten van het product.

Zodra je de aankoop geaccepteerd, ben je verplicht het artikel op te sturen volgens de algemene voorwaarden van bol.com. Je komt er niet meer onderuit, of je stuurt het op en gaat naderhand onderhandelen met de koper.

Er staat "...om contact met de VERkoper op te zoeken..", maar ik denk dat je de koper bedoelt? Heeft die al betaald, via de bank? Dan heb je zijn rekeningnummer en dan zou je het geld kunnen overmaken terug naar hem, onder vermelding van "Ik zie af van de verkoop. Excuses voor het ongemak."

Als er schriftelijk of mondeling een overeenkomst is gesloten en je dus een verbintenis bent aangegaan zul je het boekje moeten leveren. Dit is de wet. (Tenzij er sprake is van dwaling, dwang of andere wederrechtelijke factoren)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100