Hoe kan het dat sommige mensen stinken en dit zelf niet ruiken?

Soms kom ik mensen tegen die al van een afstand te ruiken zijn. Een keer had ik een man aan mijn kassa die ik al kon ruiken toen hij als laatste in de rij stond. Ook andere mensen hadden hier last van; en toen ik hem moest helpen ging ik bijna over mijn nek, zo erg.

Ik neem aan dat de mensen dit zelf niet ruiken, anders zouden ze er wel wat aan doen. Als het iemand van mijn kennis/familie of vrienden kring zou zijn zou ik er ook zeker wat van zeggen.

Hoe komt het dat ze het zelf niet ruiken, is het zo als dat je in een ruimte terecht komt en er een tijdje zit dat je neus gewend raakt aan de geur? Of vinden ze het misschien wel lekker ruiken..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er niet zo'n culinaire restaurantrecensent die vreselijk uit z'n mond stinkt? Schijnt te komen doordat er een klepje, dat normaal tussen maag en slokdarm zit, bij hem ontbreekt. Daardoor komen er vreselijke maaggeuren naar buiten. Of hij het zelf kan ruiken, weet ik niet.

Het beste antwoord

Ook bij bijvoorbeeld oud zweet geldt dat je dit zelf inderdaad niet ruikt omdat je er intussen aan gewend bent geraakt. Jijzelf loopt er dan naturlijk dagelijks in en dan bouwt je lichaam dus een soort immuunsysteem voor je eigen lichaamsgeur op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je bent wat je eet is hier heel sterk van toepassing. Zo zullen aziaten ons vinden stinken omdat wij veel zuivel gebruiken en daardoor een beetje zurig ruiken naar het schijnt. Mensen die mediterraans zijn en geregeld schapenvlees eten hebben voor een nogal penetrante geur. Dus via het eten is het ook cultureel bepaald wie stinkt en wie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Datzelfde geldt voor parfums.
Vandaar het advies om minstens om de twee dagen andere kleren te dragen. Dan kan het drogen en de geuren komen opnieuw tot leven.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is in ieder geval zo dat ze het zelf echt niet ruiken.
Ik heb twee collega's gehad, broers. De ene stonk altijd ontzettend en toen de tweede bij ons kwam werken bleek het net zo te zijn.
Een collega merkte toen al tegen ons op dat je wel kon ruiken dat het broers waren.

Je kunt ze er echter op aan spreken. Dat heeft in ons geval geholpen, ook al heeft kamerolifantje C4th dat weer eens niet al te subtiel gedaan.
De bewuste collega en ik behoorden beiden tot het management van onze lokale McD, hij wilde wat papieren uit één van de bakken op de plank boven mij pakken, dus hij drukte zijn oksel zowat in mijn reukorgaan. Het schoot er zomaar uit: "Gebruik jij überhaupt wel eens deodorant".... Nooit vergeet ik meer zijn verschrikte blik.
Ik heb de deur dicht gedaan, me verontschuldigd en hem uitgelegd dat eigenlijk alle collega's het al was opgevallen dat hij (en zijn broer) ontzettend naar zweet stonken en of hij niet kon proberen er wat aan te doen.
Hoewel hij wel schrok was hij toch blij dat ik het hem gezegd had. Hij heeft de weken daarna ontzettend zijn best gedaan en ik moet zeggen, helemaal weg was het niet, maar het werd wel een stuk minder.
Hij heeft het alleen nooit in de gaten gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurt een tijd voor je eraan gewend bent... Dus als je zelf stinkt, dan wen je daar na een paar maanden wel aan... Een ander moet het zien uit te houden al die tijd... En dat kan soms wel lastig zijn...