Hoelang draag jij je kleren? Is het normaal om iedere dag schone kleren aan te trekken?

Sommige mensen die ik ken, dragen iedere dag iets anders, terwijl ik zelf regelmatig kleding twee dagen draag. Wat is normaal? Wat doe jij en wat vind jij?

Onderkleding en sokken, die draag ik natuurlijk maar één dag!

Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Antoni
14 jaar geleden
in: Mode
29.5K

Antwoorden (12)

Weer een vraag over wat NORMAAL is. Zie mijn antwoord op de vraag: Vind je het normaal dat je leeft.

Ik draag doorgaans mijn kleren 2 dagen, ondergoed en sokken verschoon ik dagelijks.
Dit is natuurlijk als er niets bijzonders gebeurt. Heb ik gezweet, ben ik door de regen gelopen of zijn mijn kleren op een andere manier erg vuil geworden dan verschoon ik natuurlijk eerder.

Momenteel ben ik de kozijnen buiten aan het schilderen en dan draag ik die kleren dagen achter elkaar. Als ik klaar ben doe ik natuurlijk voor de rest van de dag wel iets schoons aan.

Dit is voor mij dus normaal (volgens mijn norm). Iedere dag verschonen is voor mij dus niet normaal. Maar voor jou misschien wel.

Toegevoegd op 21-05-2009 10:59:01
Ik ken trouwens ook mensen die iedere dag iets anders aan hebben. Dat kun je zelf ook makkelijk doen, door de kleren die je één dag hebt aan gehad te bewaren voor een paar dagen later. Zo lijkt het of je iedere dag iets schoons aan hebt, maar de helft van de tijd heb je toch kleren aan die je al een dag gedragen hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Gelukkig heb je deze vraag gemist: http://www.goeievraag.nl/vraag/beschouw-jezelf-normaal.1440
Afhankelijk van het weer en wat ik heb gedaan.
Als het schoon en nog steeds fris is meestal twee dagen, maar alleen omdat ik iedere dag een douche neem.

Toegevoegd op 21-05-2009 11:00:06
O ja, ondergoed wel iedere dag schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draag de kleding na mijn idee zoals het hoort. En als dit toevallig eens 2 dagen is dan is dat na mijn idee normaal...

Maar hierbij moet ik wel zeggen dat werkkleding vaak wat langer mee gaat dan die ene, of die twee dagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een trui ofzo draag ik langer dan twee dagen. Zo lang er geen vlekken op komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sokken elke dag schoon.
Shirts enkele dagen.
Spijkerbroeken soms weken. Dat is wel te lang, eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zweet niet gauw, dus ik kan een hele poos in dezelfde kleren lopen. Het is natuurlijk wel sociaal gewenst dat men je niet elke dag in dezelfde kleren ziet, maar daar trek ik me niet altijd even haard wat van aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik sport nogal veel, dus dan is het na het douchen wel lekker om gewoon schone kleren aan te trekken.
Mocht ik een dat niet sporten, dan loop ik gewoon 2, maximaal drie dagen in dezelfde kleren (ondergoed en sokken uitgezonderd, die wissel ik dagelijks).
Qua spijkerbroek moet ik zeggen dat ik die echt wel een hele week draag voor ik hem wissel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondergoed wissel ik 2 keer per dag. 1 schone 'sochtends en een schone voor 'snachts. Sokken dagelijks. Verder draag ik shirts etc max 2 keer. Meestal draag ik het 1 dag en dan leg ik het weer terug in de kast, waarna ik het een paar dagen later weer draag. Na 2 dagen doe ik het in de was. Meestal draag ik elke dag een nieuwe broek, maar schoon is deze niet altijd. Ik doe hem net als de shirts weer terug in de kast. Bij een broek kan er zo een maand of 2 voorbij gaan voordat hij in de was gaat. Ik heb ook broeken waarvoor het beter is dat hij helemaal niet gewassen wordt.

Toegevoegd op 21-05-2009 12:32:11
Of het ''normaal'' is weet ik niet en maakt mij ook niet uit. Hier voel ik mij goed bij, dus van anderen trek ik mij hierin niks aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe gemiddeld om de twee dagen nieuwe kleren aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draag onderkleding en sokken ook maar 1 dag. Maar de andere kleren heb ik meestal 2 dagen aan. Of ze moeten heel vies zijn, want dan gooi ik ze meteen in de was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van ondergoed en sokken (één à twee keer per dag schoon) draag ik kleren meestal twee dagen. Een spijkerbroek soms drie of vier dagen.

Maar die twee, drie of vier dagen zijn vaak niet aaneengesloten. Ik doe meestal iets anders aan dan de dag ervoor, dat kan iets pasgewassens zijn of iets dat een dag gedragen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draag topjes enzo, dus de 'bovenkant' ook meestal 2 dagen, niet langer tenminste. Broeken enzo draag ik ook wel eens 3 dagen.