Waar ruikt Zwitsal naar?

Ik weet zelf natuurlijk wel hoe de producten van zwitsal ruiken, maar hoe zou je het parfum zo goed mogelijk omschrijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mij ^^

Antwoorden (3)

Volgens mijzelf - en nog even verifieerd bij mijn beide dochters, dus het oordeel is unaniem :

Zwitsal ruikt naar BABY.

Het spul is al ZOOOO lang op de markt, dat het vrijwel onmogelijk is de geuren nog te onderscheiden, en iedereen zal, overal in de Westerse wereld, die geur ONMIDDELLIJK omschrijven als ' BABY". Ook andere merken proberen die of een dergelijke geur zo veel mogelijk te benaderen.

Daarmee is het net zo nuttig om de geur van Zwitsal te ontleden als van eender welke andere stof ; uiteindelijk zijn het allemaal geuren die zijn samengesteld uit componenten, en soms is het geheel gewoon groter dan de som der delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd + helemaal mee eens!
Zwitsal ruikt niet naar baby maar naar een (mild ) parfum.
Omdat heel veel mensen overal over de wereld Zwitsal gebruiken associeren we die geur met baby maar een baby die geen zwitsal product op heeft ruikt echt anders dan de parfum die zwitsal gebruikt.
De minder prettige geurtjes die een baby produceert worden er mee versluierd, die kleintjes kunnen behoorlijk stinken hoor!
Ik ben in gebieden geweest waar GEEN zwitsal is en daar ruiken baby's heel anders......

Toegevoegd na 7 minuten:
Zwitsal heeft hetzelfde effect weten te bereiken als coca cola, het is een zo ingeburgerd product dat we de associatie met baby's maken als we zwitsal ruiken.
Dat is op zich wel een prestatie en een verdienste (zwitsal is ook nog eens een goed product) waardoor een omkering van beleving is ontstaan.
Jaren geleden had 4711 (Eau de Cologne, Kölnisches wasser) een zo bekende geur dat die massaal werd nagemaakt door Boldoot en bv. de Hema.
Veel oudere mensen zullen deze geur dan ook direct herkennen.
Geuren roepen sterke associaties op en enkele producten hebben het daardoor heel ver geschopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja dat is echt lastig! Ook voor mij ruikt Zwitsal naar wit, geel, en babybillen.
Om het even zo goed mogelijk te omschrijven:
Ik vind het zelf een combinatie van zacht, fris als in de lente, ontiegelijk schoonmakend, warm (Als in gemoedelijk) en vrolijk ruiken. Vergelijken met iets zou me niet lukken.