Ik werk fulltime nu wilt mijn baas mij terugzetten van fultime naar 20 uur. Het gaat slecht met de zaak. Kan dit zomaar? en wat kan ik daar aandoen?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ze hebben idd aangeboden met goedkeuring van allebij de kanten vermindering van uren, met aanvullend WW. Als ik niet akkoord ga wordt ik ontslagen, Ze kunnen mij dan niet langer betalen, omdat het zo slecht gaat met de zaak.
Ik wil er niet weg, maar er is niet veel meer te doen! Ik weet niet wat te doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (6)

Dat kan alleen in overleg, als jij niet wilt meewerken zal hij naar de rechter moeten om het contract te ontbinden. Hij kan niet zomaar je contract veranderen, het beste kan je even langs de wetswinkel gaan.

Toegevoegd na 14 minuten:
Niet intrappen, laat ze maar naar de rechter stappen, indien het contract ontbonden wordt zal je zo goed als zeker ook een afkoopsom worden toegewezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder overleg kan dit niet, een werkgever kan niet eenzijdig je werkuren verminderen. Neem kontakt op met het arbeidsbureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit kan niet zomaar en dit moet je ook niet zomaar accepteren. doe je dat wel, dan heeft dat belangrijke consequenties voor wanneer je WW zou moeten gaan vragen. Immers die wordt op je laatst verdiende loon berekend! Zorg dus dat (als je al daar wilt blijven werken) dat je dit alleen onder schriftelijk bezwaarschrift accepteert, en dat de baas garant staat voor een evenredige aanvulling op het tekort aan WW.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is bij mij ongeveer ook gebeurt, ik heb ook niet toegegeven, maar uiteindelijk heeft mijn baas wel kunnen aantonen dat het slecht ging en ik overbodig was. Ik werkte wel alleen met mijn baas. Jij zegt dat het ook niet druk is nu, Met hoeveel werken jullie?
Anders zou ik toch akkoord gaan met urenvermindering en de rest aanvullend WW. Kun je op je gemak voor ander werk gaan kijken, en krijg je toch iets van loon binnen.
Het is niet prettig om ergens te blijven werken als ze je weg willen hebben. Achteraf zou ik niks meer aanvechten en gewoon akkoord gaan.Als het om bedrijfs economische redenen gaat kun je bijna niet winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder blikken of blozen akkoord gaan betekent dat je afstand doet van je rechten. Een uitkering op basis van die 40 uur zit er dan ook echt niet meer in!
Niet zomaar. Maar als jij een fulltime salaris blijft binnenharken (plus de loonkosten die je werkgever aan je heeft!) terwijl er geen werk voor een fulltimer is, is het niet zo raar als je werkgever je niet meer kan betalen.

Deze situatie klinkt echt als kiezen of delen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste is het van belang wat er precies in je contract staat, wanneer het een pt contract is heb je weinig rechten. Een bezoek aan een wetswinkel of gelijk naar een advocaat heeft zeker zin om te kijken wat je rechten danwel plichten in deze zijn. Wanneer je toch akkoord wil gaan doe het dan wel onder protest. Sta je in ieder geval sterker wanneer het een rechtzaak gaat worden.