Is er belangstelling voor goed gemaakte passende kleding?

Het is mij opgevallen dat er in de winkels een heleboel lekker standaard gemaakte kleding hangt die niet past. Nu weet ik dat het probleem al bij vollere vrouwen speelde maar het is ook het geval bij de wat meer geaccepteerde maten.

Ik ben dan ook wel benieuwd of er belangstelling zou zijn voor op maat gemaakte kleding tegen acceptabele prijzen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Jazeker. Tegenover de wat vollere vrouwen heb je ook de erg slanke, wat kortere vrouwen. Zelf heb ik vaak moeite met het vinden van een passende feestkleding (galajurken voor bijzondere gelegenheden) Er is altijd wel iets niet passend. Als het niet ligt aan mijn omvang, dan wel aan de lengte. Op maat laten maken is inderdaad wel erg prijzig, maar als het 'acceptabele' prijzen zijn. Wat dat dan precies inhoud weet ik ook niet. Wat voor de een acceptabel is is voor de ander nog steeds duur. Maar als het voor mij betaalbaar is, dan gaat mijn interesse er wel degelijk naar uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Natuurlijk, ook bij mannen. Maar maatkleding is nou eenmaal vaak erg duur. Zeker als het van goede stoffen en vakkundig gemaakt is.
bamibal
13 jaar geleden
Ja die belangstelling is er ook bij mij als man. Maar de maatkleding die ik gezien heb is of geen echte maatkleding of te duur. Vaak wordt standaardkleding die vermaakt wordt ook maatkleding genoemd. Een goed gemaakt maatpak kost vanaf 3.000 en dat is voor de meesten toch net even iets teveel. Maar er is niets zo mooi (qua kleding dan) dan een goed gemaakt maatpak.

Dus ja belangstelling is er, maar de kwaliteit (maatkleding is niet per definitie perfecte kwaliteit) en prijs zijn belangrijke factoren of het ook succesvol is.
13 jaar geleden
Ja, absoluut is daar een markt voor! Er zijn grote-matenwinkels, die goed lopen.
Er is ook bv. Goldner Schnitt, daar kan je lengte, en omvangsmaten inbrengen. Die boekjes zie ik al meer dan twintig jaar circuleren, dus dat zal best goed lopen.

Een aantal confectiezaken heeft grote maten afdelingen met leuke kleding, zoals Etam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut.
Er zijn ook 'handelaren' die de wereld afreizen, om klanten te zoeken (via bepaalde netwerken) die dan met de klant een maatpak afspreken. Stof/maten en bijhorende wensen worden besproken.

Paar weken later krijg je keurig een pakketje uit thailand in de bus.

En alles voor een keurige prijs van minder dan een standaard pak in de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is zeker belangstelling. Als ik wat meer geld had, dan kocht ik ook liever kleding op maat dan de standaard confectiekleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De manier om erachter te komen: maak een website waarop je meldt wat je wilt gaan doen (kleding helemaal maken, of bestaande kleding aanpassen, of beide?) en hoe.
Plaats foto's van voorbeelden, geef eventuele beperkingen aan, leg uit hoe je het doet (moet iemand eerst langskomen om op te meten?) en kijk of je op toepasselijke sites links kunt plaatsen (denk aan pagina's voor lange/kleine/dunne/dikke mensen, mode- en ateliersites en dergelijke).
Denk na over welke bedragen je voor welke handelingen rekent en geef indien mogelijk een prijsrange aan op je site.

Succes!