Hoe krijg ik stevigere nagels?

Mijn nagels zijn erg flexibel en breken/scheuren vaak af. Ik ben pas geleden gestopt met nagelbijten, maar op deze manier groeien ze niet erg hard. Heeft iemand tips? (naast de standaard Nagelverhardende-nagellak, dit lijkt bij mij niet echt goed te werken).

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat ik dus vooral graag wil is tips voor harde nagels (niet persé anti-scheuren)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

Hebt u geen stevige nagels neem dan een kwart van een citroen en wrijf u nagels ermee in doe dit iedere dag gedurende 1 a 2 weken en u nagels zullen hard zijn.
- Lina

Voor stevige nagels, helpt het goed om voor het slapen je nagelriemen in te smeren met uiercreme of ouderwetse niveacreme. Na de eerste nacht merk je het verschil al.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Er is nagelverharder te koop. Dit werkt erg goed.

Toegevoegd na 55 seconden:
Steek de nagels een poosje in olijfolie. Ze worden zo steviger en breken minder snel af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je nagel bestaat uit verschillende laagjes. Door je nagels bv in water te doen, komt er water tussen die laagjes waardoor je nagels kwetsbaarder zijn. Je kunt je nagels polijsten met een 3 in 1 vijl. De grofste zijde mag je maar 1 x per 3 weken gebruiken. de middelste 1 x per week en de polijstvijl mag je dagelijks gebruiken. Door de nagel goed te polijsten krijg je nagel een mooie glans, maar belangrijker, de nagel wordt afgesloten voor invloeden van buitenaf.
Daarna kun je je nagel lakken, eerst een basecoat om de nagel voor de nagellak te beschermen.
Daarnaast kun je dagelijks je nagelriemen inolie-en (ik weet niet waar de puntjes op mijn toetsenbord zitten..) en de nagelriem masseren. Hierdoor groeit de nagel sneller en drogen je nagelriemen niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de blanke lak een paar druppels citroen doen.. daar worden je nagels echt stevig en hard van..
groeitipje..elke dag in lauw water met zout...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slik een poosje kalk tabletten, of maal eierschalen fijn en meng het door eten of melk!
Hou het een paar weken vol en zie het verschil.
Ook het in de olie zetten of vaseline smeren helpt ook mee!
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag je hier reclame maken??
Herome nagelverharder werkt echt super! Het kost 10-12,00 euro. Je hebt soft, sterk en extra sterk voor de ernstige gevallen.
Ik werk in een drogisterij en veel enthousiaste klanten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat je pas bent gestopt met nagelbijten, dus je nagels zijn nog erg kwetsbaar. Geef het de tijd. Voorlopig zou ik ze nog kort houden, tot ze wat steviger zijn. En inderdaad een nagelverharder gebruiken, Herôme bv. Succes ermee!