Hoe lang duurt de ontwikkeling van een puistje?

Hoe lang duurt het voordat een puistje ontstaat, van begin van de oorzaak totdat deze zichtbaar is op de huid.
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat dit wel weken kon duren. Als dit zo is, kan je dan ook stellen dat er geen verband is tussen een puistje en het voedsel dat je een dag daarvoor gegeten hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.6K

Antwoorden (2)

Daar is helemaal niets van te zeggen. Het hangt van heel veel factoren af. De temperatuur, het soort puistje, de grootte, waar het puistje zit, en natuurlijk de oorzaak.
Niet ieder puistje is hetzelfde.

Over het verband puistje/voedsel: er kan een verband zijn, maar dat hoeft helemaal niet. Het ligt er maar net aan, of je gevoelig bent voor vet voedsel. In het geval dat er wel een relatie is tussen voeding en puistjes, is het echt niet zo, dat als je op woensdag 2 zakken vette patpat eet, je donderdag 3 puistjes op je kin hebt. Zó snel gaat dat niet. Hoogstens kan langdurig te vet eten, in bepaalde gevallen van invloed zijn op het wel of niet last hebben van puistjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan heel snel gaan en dat kan ook komen door voedsel, zoals te vet voedsel. Maar ook viezigheid op de huid of aan de huid zitten met vieze vingers/nagels. Dit kan het allemaal versnellen. Door veel te wassen en bv een scrub te gebruiken als je geen wondjes hebt, kan je ook al veel puistjes voorkomen.