Wanneer gaat een jurk over in een gewaad?

Ik bedoel dus wanneer spreek je nog van een jurk en wanneer van een gewaad.
Een voorbeeld is Elly Zuiderveld, die draagt gewaden maar dat is makkelijk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
jc54
9 jaar geleden
Een galajurk of een trouwjurk zijn meestal prachtige gewaden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een pastoor draagt bijvoorbeeld ook een gewaad in de kerk, een gewaad is een lange, wijde jurk.

Het beste antwoord

Een bevriende mode man benoemde het zo ! kan je er ook gordijnen v maken dan is het een gewaad :) Een beetje vals maar heel treffend .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een jurk is een dagelijks gebruikt kledingstuk, terwijl een gewaad gedragen wordt voor bijzondere gelegenheden.