ik heb vaak last van puistjes, weet iemand misschien wat ik daaraan kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.5K

Antwoorden (13)

1: De Huisarts bezoeken is stap 1 tegen puistjes!
2: Water helpt tegen acne
3: De Pil in de strijd tegen puistjes
4: Supplementen tegen puistjes
5: Gebruik geen agressieve producten tegen puistjes
6: Probeer er zoveel mogelijk vanaf te blijven
8: Gebruik een goede camouflagestift tegen puistjes
9: Vermijd Stress, suiker, vet, zuivel
Was vaak je handen. Gebruik goede huidproducten van de apotheek bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opletten met wat je eet. Ik kreeg ze altijd van varkensvlees en chocola. Verder is het een kwestie van tijd. Naarmate je ouder word word het vanzelf minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gezicht goed schoonhouden. Make up goed verwijderen 's avonds, en niet hardhandig uitdrukken. krijg je littekens van. En ik heb ooit gehoord dat iemand er voor en slapen gaan tandpasta op smeerde zodat het uitdroogde. *geen ervaring daarmee*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huid goed reinigen, met speciale lotion. Verder is frisse lucht en zonlicht goed. Dus lekker naar buiten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
in ieder geval niet uitknijpen.. je krijgt er zulke lelijke putjes van in je gezicht..
door veel water te drinken reinig je je lichaam van binnen uit.
ook zo min mogelijk vette gerechten eten..
en je gezicht dagelijks wassen met bv een zwavel zeep.. deze kan je kopen bij een kruidvat of etos.. of je drogisterij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leidt uit je vorige vraag af dat je 15 jaar bent. Veel jongeren in de puberteit hebben last van puistjes. Belangrijkste oorzaak is de ontwikkeling van je hormonen en daar kun je niks aan doen, behalve wachten tot je uitgegroeid bent.

Wat wel kan meehelpen om de puistjes te beperken is: weinig tot geen vlees eten (dierlijke vetten maken je huid vet), weinig of geen junkfood, niet roken, geen alcohol, voldoende slaap, veel frisse lucht, maar stress beperken. Visolie is goed voor je huid, dus je zou regelmatig een visje kunnen eten. Verder veel water en kruidenthee (brandnetel, pepermunt) en groene thee drinken.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, en heel belangrijk is om je gezicht NIET met zeep te wassen en geen reinigingsspullen te gebruiken die alcohol bevatten. Zeep en alcohol zijn te agressief; ze tasten de zuurtegraad van je huid aan en maken het probleem uiteindelijk alleen maar erger. Dus gebruik speciale lotion om je huid mee schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast alles wat hier boven al is gezegd;

Vooral: Trek je er niet teveel van aan, het gaat vanzelf vaak wel weer over.
Hoewel ik het zelf vroeger ook niet echt prettig vond, dat is waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonheid komt van binnenuit, dus super gezond gaan eten kan heel goed helpen!

Probeer te ontdekken of je misschien ergens allergisch voor bent, waardoor die puistjes ontstaan.

Zorg voor goede hygiene. En goede nachtrust in een schoon bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
elke avond. Goed je gezicht wassen met zeep of ga je naar de kruitvat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al veel goede antwoorden gegeven. Biergistpillen werken ook goed
13 jaar geleden
Een paar jaar ouder worden werkt ook goed. Alleen weet ik niet hoe je dat in zeer korte tijd kunt realiseren. ;)

Oftewel.. blijf ook lachen! Want lachen is gezond..!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water drinken maakt dat je een mooie huid krijgt. Na een paar jaar is je probleem over! Als je pubertijd over is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had toen ik 12 jaar was vooral last van puistjes bij mijn hals, ik heb toen van mijn stiefmoeder want die is apotheker iets gekregen het is van vichy en heet normaderm het werkt echt supergoed. het helpt tegen allerlei onzuiverheden, en ik heb die puistjes daarna ook nooit meer terug gekregen op die plek, echt heel gek. ja afentoe hier en daar eentje maar heel amper kwam dat voor. je kan het krijgen bij de apotheek

succes