De klitterband is modern en ik vind deze gemakkelijk. Toch zijn verreweg de meeste schoenen en sportschoenen met veters. Waarom denk je?

Ik vind de klitterband veel gemakkelijker dan veters. Echter, ik ben verschillende sportschoenenzaken langs geweest. De ene had helemaal geen sportschoenen met klitterband. De andere had slechts een enkele soort. Terwijl de wereld aan schoenvetersportschoenen in de schappen staan. Met gewone schoenen in gewone schoenenzaken zal dat ook wel zo zijn, zij het wellicht in mindere mate. Bestaat er conservatisme bij (sport)schoenenfabrikanten c.q. consumenten? Zijn ze bang dat ze die dingen met klitterband niet kwijt kunnen? Willen consumenten toch schoenen met veters? Waarom eigenlijk?

13 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veters kun je strakker aantrekken, dat geldt waarschijnlijk niet voor jongeren, die maken de veters vaak niet eens vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mag het ook klitteNband zijn?

Het beste antwoord

In Aziatische landen vindt men klittenband juist cool. Daar zie je er veel meer. Misschien via internet bestellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Het is maar net wat je kinderachtig vindt. Misschien vindt men later veters wel kinderachtig. Het gaat wel om het meest praktische. Ik geloof niet, dat klittenband snel af gaat.

Andere antwoorden (5)

Omdat klitteband een veel kortere levensduur heeft dan veters en ook niet zo makkelijk te vervangen is.
En veters kun je strakker om je hele wreef trekken en klittenband slechts op 2 of 3 plaatsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf vind ik schoenen met klitteband niet mooi, een beetje kinderachtig zelfs. Leuk voor toen ik 10 was maar ik vind dergelijke schoenen niet staan bij mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zit vast leuk op sport schoenen, ( idd beetje kinder achtig ) maar op berg schoenen/kisten of veiligheidschoenen echt compleet niet practies. het geeft geen steun het raakt los.
ik loop al jaaren op kisten omdat ik met veters mijn enkel vast kan zetten, zonder zou ik steunzolen moeten...doe mij maar veters:)
en ik denk dat een grootdeel van NL hier ook zo over denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Wat zijn kisten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Halfhoge schoenen, die militairen altijd dragen.
Klittenband heeft bepaald geen lange levensduur. En veters kun je gemakkelijk vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Zie mijn reactie op het antwoord van poca.
Ik moet er niet aan denken (sportschoen) en met klittenband te hebben.
Nadelen:
1) Klittenband gaat niet zo lang mee
2) Klittenband kun je niet zo strak trekken als veters
3) Loop je door het bos of in de berm, dan heb je weer stukjes mos of gras tussen het klittenband zitten, waardoor het niet meer goed sluit, om dat er uit te peuteren is een hels karwei.

Het enige voordeel dat ik met klittenband zou kunnen bedenken is dat het sneller sluit, maar doorvoor heb je tegenwoordig in het veter-segment ook al opties.

(en voorstaande antwoordgevers hebben gelijk: klittenband is een beetje kinderachtig)