Waarom doen clips oobellen zo'n pijn?

Ik heb overlaatst Clip oorbellen gekocht en ik had ze een halve dag aan en had enorm veel last van rode oren, pijn, en vervellen..
Weet iemand hoe dit komt?
& hoe verzorg je zoiets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
7.6K

Antwoorden (2)

Ja, dat herken ik wel.
Ik wist niet dat ze nog bestonden, die oorbellen met clips.
Vroeger heel veel gedragen en heel vaak pijnlijke oorlellen gehad.
Die dingen zitten nu eenmaal vaak te strak.

De kunst is dus om ze iets losser te buigen, maar ook weer niet te los.

Ik heb ook eens iets van hele kleine kussentjes gezien die je meeklemt
in de clip.
Daarvoor zou je eens in een sieradenwinkel moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Clip oorbellen moeten wel strak zitten, anders zakken ze van je oren af. Je kunt hier weinig aan doen, wel kun je de druk verminderen door tussen de clip en je oor een klein watje te doen, maar dan nog, blijft het gevoelig. Na het dragen je oren koelen met een koud compresje wil wel helpen, maak het compresje niet te koud, dat is ook weer niet goed. Daarna kun je je oorlellen insmeren met een vette herstellende creme, bijvoorbeeld Nestosyl.