Waarom is het knippen van het haar van een vrouw duurder dan van een man????

Haar is toch haar.....of zie ik dat verkeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag..dat vraag ik mij ook af +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zie je verkeerd. In mijn woonplaats heeft een bekende kapperketen het verschil afgeschaft en betaalt iedereen 16 euro. Kort, lang, man vrouw.
Cryofiel
13 jaar geleden
Fijn dat je lichaamslengte geen rol meer speelt! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha cryo ;o)

Het beste antwoord

Bij vrouwen zijn ze meestal langer bezig en die hebben meestal wat meer eisen dan mannen. De meeste mannen hebben kort haar, waarbij de kappers bij sommige er alleen maar met een tondeuse overheen moeten. Maar aan de andere kant is het ook wel weer onterecht, want er zijn ook vrouwen met kort haar en mannen met lang haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Heren
Knippen
€14.00
dames Wassen knippen drogen
€18.50

Tondeuse
€10.00

er zit niet zo heel veel verschil in ..maar bij vrouwen word er ook gedroogd , en vaak wat lak in gedaan e.d
iedere handeling kost geld..
en je betaald ook voor het model wat je wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik dus vreemd. Ik wil maar een klein randje van mijn haar af....heb thuis mijn haar al gewassen en ik hoef er geen gel of lak in en toch moet ik meer betalen... Mijn broer heeft thuis oof zijn haar al gewassen en bij hem hoeft alleen maar zijn haar korter geknipt te hebben...daar doen ze dan wel gel in en hij betaald minder.....heel vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan niet..heb je het gevraagd..
ik doe t ook wel eens dat ik me haar al heb gewassen maar dan rekenen ze niet het wassen.. ik zou gewoon vragen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal ik doen....ik ga het gewoon vragen.
Ik ben een vrouw en ga soms samen met mijn man naar dezelfde kapper en dan merk ik elke keer weer dat hij veel eerder klaar is. We hebben allebei een kort kapsel maar bij hem doen ze veel meer met de tondeuse en bij mij is het echt millimeter knipwerk.
Dus is het wel terecht dat hij veel goedkoper uit is dan ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kappen van een man of van een vrouw is anders het knippen van een vrouw kost meer tijd en meer tijd is gewoon meer geld.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er bij mijn haar maar een randje af hoeft en bij een man moet het in model geknipt worden, duurt het bij een man toch langer? Waarom is het knippen van vrouwenhaar dan toch duurder? Ondanks dat het maar 5 minuten werk is....
Omdat vrouwen bereidt zijn om meer te betalen voor hun uiterlijk. Kappers weten dat natuurlijk ook. Net als bijvoorbeeld drogisterijen (>80 % van de producten zijn bestemd voor vrouwen) en natuurlijk cosmeticazaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kappers fröbelen wat langer aan een dameshoofd en dat moet natuurlijk betaald worden en vrouwen zouden natuurlijk beledigd zijn als het niet zo was ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil is dat de kapper bij een man niet hoeft te luisteren naar allerlei irrelevante verhalen waarop hij dan steeds bevestigend 'ja, aha, hm, inderdaad, ik begrijp het, etcetera...' moet antwoorden. Veel vrouwen gaan eigenlijk gewoon naar de kapper om hun problemen van zich af te praten. Vandaar dat ze dan ook om de haverklap in het kapperssalon vertoeven voor een zoveelste behandeling die ze eigenlijk niet nodig hebben.