Word je knapper/aantrekkelijker als?

Is het waar dat als je complimenten krijgt van mensen over je uiterlijk je ook echt een mooiere uiterelijk krijgt? Of is het gewoon na dat je al die complimenten krijgt je anders naar je zelf gaat kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Je voelt je beter en krijgt meer zelfvertouwen en een betere uitstraling. Daardoor lijk je aantrekkelijker, omdat je goed in je vel zit.
Kimath
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De Nationale EnergieBarometer, een jaarlijks representatief onderzoek in opdracht van activeerjeenergie.nl en Supradyn multivitamine, heeft aangetoond dat er een verband bestaat tussen het krijgen van complimenten en hoe energiek we ons voelen. We wisten al langer dat complimenten een positief effect hebben op hoe je je voelt. De EnergieBarometer toont aan dat het krijgen van complimenten ook daadwerkelijk leidt tot meer energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja het is hoe je het bekijkt. Als iemand voor de eerste keer een knot in haar haar heeft en ze daar allemaal complimenten over krijgt, dan kan ze vaker een knot in doen.

Maar meestal is het wel dat je anders naar jezelf kijkt. Bijvoorbeeld als je onzeker bent en je een compliment krijgt, kan je minder onzeker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is het zo dat men zichzelf minder knap ziet dan je het echt bent, of andersom. Doordat mensen dit tegen je zeggen voel jij je zelfverzekerder over je uiterlijk en je straalt dit positieve uit. Mensen zien dit en reageren er positief op terug. Vb: lachende mensen zijn knapper dan als ze niet lachen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je anders naar jezelf gaat kijken,en/of zelfbewuster wordt waardoor je houding en uitstraling verbetert. Een lelijke neus zal er niet mooier van worden, maar omdat je hele persoonlijkheid als prettiger ervaren wordt, kijkt er niemand meer naar die neus(en het is nog maar de vraag, of ze dat al deden, of dat het je eigen idee was.
PS voor neus kun je ieder ander lichaamsdeel invullen
12 jaar geleden
wat ik wel weet, is als je jezelf mooi vind, je dat dan uitstraalt en het dan niet meer uit maakt hoe je eruit ziet. dan ben je mooi!
geloof je er zelf niet in, straal je het niet uit en dan kan je net zoveel make-up op doen, dure kleding kopen maar je straalt het niet uit.
natuurlijk ben je dan ook mooier dan als je in je pyjama staat, maar sowieso een helft van mooi zijn, is het uitstralen.
en ja, misschien straal je het uit door als mensen complimenten geven.
je kan ook gewoon in je lelijkste outfit voor de spiegel staan, en zeggen: 'ik ben mooi' en er in geloven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het niet zo is. Ik denk dat het te maken heeft met dat je dan wel anders naar je zelf kijkt. Maar ik denk niet dat je er mooier van wordt.