Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel wimpers heb je?

Ik hoorde recent dat een normaal mensen 13000 wimpers heeft; dit lijkt mij wel erg veel; daarom de vraag; Hoeveel Wimpers heeft een (normaal) mens?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je hebt ongeveer 200 wimpers per oog.

Je knippert ongeveer 13.000 keer per dag. Denk dat je daar mee in de war bent. Is trouwens wel afhankelijk van hoelang je wakker bent. ±10 Tot 15 keer per minut = 900 keer per uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op het bovenooglid zitten er gemiddeld 150 wimperhaartjes en op het onderooglid slechts een 50 tot 100-tal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij komen alleen de bovenwimpers voor die benaming in aanmerking,dus maar 2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus jij wil zeggen dat je maar twee wimpers hebt???...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
huh? Slaap je Sgrijvvaud?
Cryofiel
14 jaar geleden
Helemaal goed, petergradisen! Ik denk overigens dat beide wimpers (boven en onder) in aanmerking komen. Ik heb er dus vier. Heel mooie, dat dan weer wel, maar toch echt geen duizenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet hoe jullie nu op het getal twee of vier uit komen hoor... Maar wimpers zijn de haren die in rijen op de oogleden groeien.
't Is geen verzamelnaam voor ál die haartjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 goed antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wiki spreekt over de haren(meervoud).die in/uit je onderste of bovenste ooglid groeien,dus niet over een enkel haar. Dus Rick het lijkt mij toch een verzamelnaam van meerdere haren en kom ik weer tot de conclusie dat de mens 4 wimpers heeft! Tot heden toe staken de stemmen (3-3).
De levensduur van de menselijke wimpers bedraagt circa 100 tot 150 dagen. Het bovenste ooglid heeft ongeveer 100 tot 250 haartjes, het onderste ooglid slechts 50 tot 150. De bovenste wimpers zijn met een lengte van 8 tot 12 mm. ook langer als de onderste wimpers, die slechts 6 tot 8 mm. lang zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding