Hoe "weet" je oksel haar wanneer hij moet stoppen met groeien?

Oksel haar groeit maar tot een bepaalde lengte, scheer je het weg dan groeit het weer aan, net zo lang als her vroeger was (als je tijdje niet scheert). Maar hoe weet dat haar nou wanneer hij moet stoppen met groeien? Hetzelfde geld waarschijnlijk voor nog meer plaatsen waar haar groeit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is ook zo met gras, als je het nooit meer maait stopt het ook met groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha best wel grappig dat jij ook gras heet :P
Kimath
13 jaar geleden
waarom staan er zoveel minnen bij alle antwoorden? De meeste zijn gewoon goed.

Het beste antwoord

Haargroei kent verschillende fases en cycli.

Het kan varieren van een maand tot wel 10 jaar. Het is afhankelijk van de plek van het haar. Een wenkbrauwhaar valt na een maand uit, dus hij zal nooit heel lang worden.
Beenhaar wisselt na zes weken ongeveer, dus een beenhaar wordt misschien 1,5 tot 2 cm. lang enz. enz.

Hoofdhaar kent wel een hele lange cyclus. Het kan soms wel 10 jaar duren voordat een haar uitvalt. Daarom is je hoofdhaar ook het langst.

Dus het is niet zo dat het haartje weet wanneer hij moet stoppen met groeien, het is genetisch zo bepaald dat ieder lichaamsdeel zijn eigen haren heeft met de eigen cyclus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een haar groeit gewoon door, maar na verloop van tijd breken de meeste af. Gewoon slijtage.
Vergelijk je hoofdhaar, als je nooit naar de kapper gaat, wordt het almaar langer. En dunner, door de haren die afbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het stopt niet, het slijt af tussen arm en borst en tegen je kleding. Hoe langer het wordt, hoe meer de uiteinden slijten - totdat een evenwicht is bereikt. En dat is, natuurlijk, ‘zo lang als het vroeger was’.
Andere lichaamsbeharing idem. Hoofdhaar hangt los, dus dat kan veel meer groeien dan het slijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zit in je genen.. die bepaalt wanneer t stopt hetzelfde is met al het schaamhaar..