Bent u een propper of een vouwer?

Een variant op deze vraag is al eens gesteld - zie
http://www.goeievraag.nl/vraag/proppen-vouwen.2008 . Maar daar ging het over het milieu-aspect. Ik ben juist benieuwd naar het persoonlijke aspect.

Bent u een propper of een vouwer? Waarom? En heeft u de andere mogelijkheid wel eens geprobeerd?

Toevoeging:

Ik ben een vouwer. Altijd geweest.

Toen ik twaalf was, kwam ik erachter dat er ook proppers bestonden. Nieuwsgierig als ik was, moest dat meteen geprobeerd worden. Maar helaas: het kostte waanzinnig veel papier, en toen ik (gelukkig meteen bij het eerste experiment) aan het einde alsnog een gevouwen stuk papier nam, merkte ik meteen dat ik de boel met die proppen helemaal niet schoon kreeg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
8.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nah ik vind dit een beetje een impertinente vraag hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg maar een woord:hogedrukspuit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gestelde vragen worden weer populair

Antwoorden (21)

propper, zeker weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Propper waardoor ik wel eens te horen krijg dat ik echt teveel wc papier gebruik. Maar om eerlijk te zijn vind ik het gewoon niet fijn om te vouwen omdat de kans dan groter is dat het papier scheurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben een vouwer. Ik vouw al tijdens de grote boodschap, dus tijdverlies heb ik niet. Daarom hoef ik niet te proppen. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vrouw propt, ik vouw. Zij heeft een speciale manier om dat papiertje te proppen en heeft daardoor per 'veeg' minder papier nodig dan ik.
Omdat ik die proptechniek niet machtig ben, heb ik haar manier nog nooit geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke gesprekken hebben jullie thuis:p
Haha... Propper natuurlijk! Dan heb je een bolletje papier met veel randjes die goed alles "schoonschraapt". En voldoende afstand tussen de vingers en het menselijke afvalproduct...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vouwer. Heb het idee dat het minder papier kost. Vind het raar genoeg ook hygienischer, weet eigenlijk niet waarom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vouwer. Vind ik hygiënischer dan proppen, omdat ik dan meer controle heb over de bewegingen van het materiaal. Plus ik kan zelf de dikte bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vouwer zekers

behalve als papier dun is (openbare toillet) dan prop ik (nog niet niet de hele rol in 1 keer)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Propper. En dan maar hopen op die ene glory whipe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vouwer. Nooit geweten dat er proppers bestonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ter wereld gekomen als propper maar heb mij op latere leeftijd bekeerd tot het vouwen.

Het geeft een gevoel van controle, met een prop weet je nooit wat je precies in je hand hebt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% mijn antwoord.
Een propper. Is nog nooit in me opgekomen om te gaan vouwen eigenlijk.
De laatste tijd gebeurt het me steeds vaker dat ie er schoon uitfloept zonder restjes achter te laten. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ninja-Turd!
haha, een propper is niet proper.
Noem mij gerust een vouwer. Ik wist niet dat er nog meer varianten waren, en ben nu nieuwsgierig wat er dan nog meer kan bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?????????? geen van beiden, ik ben een scheurder, in 4-en bij voorkeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pff dat mensen nog propper zijn. Je hebt zo weinig kont-role. Schraapt de eerste ribbel alles weg, waardoor dat even later bovenop je linkerbil terecht komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vouwer....zeker te weten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vouwer. proppen is goor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vouwer. Doet proppen geen zeer? Als die scherpe randjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proppen? Hoe doe je dat? Scherpe kantjes?
Nee, ik heb superzacht en gevouwen.
Doet vochtig toiletpapier ook mee?
Vouwen zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het aantal antwoorden te zien is het toch een interessant onderwerp.
Hier praat je normaal niet over en ik kan me ook niet herinneren dat mijn ouders mij de beste methode geleerd hebben dus ik ga het vouwen eens uitproberen, omdat ik nu een propper ben maar altijd gedacht heb, dat het efficiënter en beter moet kunnen. Wellicht het vouwwerk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En, rubro, wat is het resultaat van je vouw-experiment?