Hoe kan ik mijn scheermesje langer mee laten gaan?

Helaas zijn de scheermesjes voor dames ontzettend snel bot ( geen ervaring met die van heren, maar daar zit niet zo heel veel verschil in qua levensduur lijkt mij)
Maar is er een manier om ze iets langer mee te laten gaan zonder dat ze snel bot worden.

Huidige scheermethode is nat onder de douche zonder schuim o.i.d.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Goed afspoelen. En wat drogen na gebruik en in de kast opbergen. Wanneer ze nat blijven gaan ze enigszins roesten, wat het bot maakt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mijn ervaring is dat de mannenmesjes véél prettiger zijn. algemeen scherper en daardoor ook minder snel bot. Scheert echt een stuk beter! Wel wat voorzichtiger doen, daarna insmeren met baby-olie en bijna geen irritaties en een superzacht huidje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Stoppen met scheren, en gaan harsen!
Dan blijft je mesje heel scherp!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit wel iets voor je is;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze altijd goed schoonmaken na gebruik met hard stromen water. Ik zou ze niet afdrogen omdat je dan met de handdoek tegen de mesjes aangaat, gewoon neerzetten in een glas met het mesje naar boven.

Je kunt beter een herenmesje nemen. Mijn vrouw pakt ook altijd die van mij en is daar erg tevreden over. Het gekke is dat zij plekken scheert waarna ik na het scheren pukkels krijg op mijn wangen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :-) ik ga het toch maar overwegen om een paar heren mesjes aan te schaffen.
Toch raar dat dat zoveel kan schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het omdat baardharen harder zijn van mannen dan de lichaamhaartjes van vrouwen. En dat ze dus daarom steviger zijn.
Drooghouden is idd belangrijk. Omdat je een scheermesje nooit helemaal droog krijgt na het scheren, laat ik het altijd drogen op de verwarming. Hierdoor heb je minder snel roest.