Ik dénk vaak dat ik uit mijn mond stink, maar hoe kom ik er nu zelf achter of dat werkelijk zo is?

Dan heb ik een beetje vieze smaak in mijn mond en dan denk ik meteen dat ik uit mijn mond stink. Ik weet niet zeker of het zo is maar ik word er wel onzeker van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

om het te voorkomen: tongborstelen, of speciale tongborstel aanschaffen.

om het te merken: hand voor je mond houden en tegelijk uit en inademen. of (klinkt heel stom) je rug van je hand likken en op laten drogen... en dan ruiken.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

even tegen je hand ademen en dan ruik je het wel
maar als je twijfelt neem je een kauwgom in je mond als je met iemand praat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liever vóórdat je met iemand praat. Praten terwijl je kauwgum kauwt, is ook niet bepaald netjes...
neem een mondspray mee. dan voel je je in ieder geval lekker fris als je niet thuis bent.
bij twijfel gewoon even spuiten.
13 jaar geleden
Vraag het aan iemand die je vertrouwd. Iemand die ook eerlijk is natuurlijk.

Voor een goede mondhygiëne is het ook belangrijk dat je je tong goed schoonmaakt. Met name achter op de tong blijft veel plak liggen en dat kan gaan stinken, ook al poets je nog zo vaak je tanden.

Bij de drogist kun je daarvoor een tongschraper kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere manier om zelf te controleren of je adem ruikt is met je tong (zo mogelijk het achterste gedeelte) over je handrug te likken. Even laten drogen en dan ruiken.

Vergeet niet na elke poetsbeurt ook mondwater te gebruiken, en inderdaad helpt een tongschraper heel goed tegen slechte adem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poets ten minste 2x per dag de tanden
Reinig ook de tong 1 à 2x per dag met een speciale tongreiniger Deze tongreiniger verwijdert de plaque- en bacterielaag op de tong
Reinig ook de ruimten tussen de tanden en kiezen met floss, stokers of bij grotere ruimten met (Interprox) interdentaal ragertjes
Bezoek regelmatig de tandarts om o.a. tandvleesproblemen te signaleren.

http://www.slechteadem.info